Jump to content

Hvordan løsne aluminium bordben?

Stjernen !

Recommended Posts

Har ett bord i snekka som kan løsnes for og bygge seng,løfter da gulvet opp.

Men vanskelig og finne ett sted og hjemme bordet etterpå,pga bord søylen/stanga.

Stanga sitter dønn fast i begge ender.

Hadde stangen vært løs så kunne jeg stuet det bort under senga.

Noen som har forslag til åssen jeg kan få til en måte og løsne stangen fra bordet ?

Jeg ønsker en løsning der jeg kan ta av og på søyla ved behov.

IMG_20210315_163642.jpg.e78cff472cc0e48c0f3b2c28dc0fd1d2.jpgIMG_20210315_163706.jpg.6a89cce1d9119b417038e622c8cd8672.jpg

jeg må skru løs foten fra gulvet,ellers hadde det blitt en kul i senga.

Men skal skru det opp og vise ett bilde fra undersiden av foten.

Ønske er jo og kunne løsne stanga oppe ved bordet så jeg kan stue det bort.

om jeg løsner bare foten har jeg fortsatt ett bord med en lang stang,som er umulig og legge under senga.

4 minutes ago, Stjernen ! said:

jeg må skru løs foten fra gulvet,ellers hadde det blitt en kul i senga.

Men skal skru det opp og vise ett bilde fra undersiden av foten.

Ønske er jo og kunne løsne stanga oppe ved bordet så jeg kan stue det bort.

om jeg løsner bare foten har jeg fortsatt ett bord med en lang stang,som er umulig og legge under senga.

Høres ut som en særdeles plundrete løsning. Det sier seg selv at ingen produsent har laget et bord der søylen ikke lar seg folde eller separere fra bordplaten. Så sant der det overhodet er ment å fjernes, men ser det også som en selvfølge i en båt med den størrelsen.

Da regner jeg med det sitter godt.Aldri hatt det fra værandre på snart 9 år.

Skrudde løs bordet nå,men kan ikke se att noe er konet.

Røret er 65mm hele veien.Prøvde og ta i men ingenting rikket seg.

Så lurer på om jeg må skru av bordplata fra og slå feste av,kansje litt varme hjelper.

Det ønskelige er jo løsne stangen fra bordfeste.Satt det inn med litt olje så for jeg se.

IMG_20210319_170849.jpg.961728035fe5c6df32392e48a97937c2.jpgIMG_20210319_170831.jpg.d17af641b19c8827070280a792c14cbd.jpgIMG_20210319_170843.jpg.23de5fd27eae5a07ff77d50283524423.jpg

Stjernen ! skrev 25 minutter siden:

Det er oppe ved bordet jeg vil løsne stangen.

Så jeg skal prøve og skru av bordplata og sette feste fast iskrustikka og bruke litt makt og varme.

Håper det ikke limt med noe.Er jo veldig upraktisk og ikke kunne stue vekk bordet.

Det er jo det jeg prøver å si, er det irr på benet nede, så er det mest sannsynlig også irr oppe. Som flere prøver å si, så skal foten enkelt kunne fjernes fra bordplaten når alt er i orden. 

bellen skrev for 4 timer siden:

Ser ut som det er noe irr på bordbenet under festet, da tror jeg det sitter ganske godt fast.

Sorry Bellen,att jeg tydet innlegget ditt litt feil,tenkte kansje att du trodde det var gulvfoten jeg ville ha av,siden då påpekte irr der.

Men vet jo åssen aluminium setter seg.men er det ment og og tas fra værandre så skal få det til.

Men faktist ikke noe irr som er synlig.

Det som ser ut som irr umder på foten ved gulvet er en slags grå pasta.Man kan se det knekt av en liten bit.

Så regner med den er limt på en måte,bare håper andre enden ikke er limt.

Men det ser jeg når jeg skrur av bordplata.

Redigert av Stjernen ! (see edit history)

Da sitter fortsatt stanga igjen på bordet,og jeg får en kul i senga.Det må kunne løsnes i begger ender.

Slik jeg har det nå må jeg løsne 4 hettemutre,så løfter jeg vekk bordet.Men har problemer med og finn ett sted og legge dette pga stanga fortsatt sitter fast i bordplata med foten på.

Jeg kan jo kansje bruke slig bord søyle som foreslått over og sette den opp ned.Da kan jeg vri av bordplata og løsne 5 hettemutre ved foten ,og legge alt under sengen.

Bordstativ 600mm m/Bajonettkobling

Redigert av Stjernen ! (see edit history)

Som så mange har sagt her tidligere, vanlige bordsøyler som fåes hos dei aller fleste båtutstyrsjapper kan enkelt løsnes fra flensen både oppe og nede. Da får du enkelt stuet bort både bord og søyle uten at det nesten tar opp noe plass. Du får også dørkflenser som er nedfelt i dørken og er dermed nesten helt flush med dørken. Dette koster under tusenlappen for et komplett sett. 

bellen skrev 36 minutter siden:

Som så mange har sagt her tidligere, vanlige bordsøyler som fåes hos dei aller fleste båtutstyrsjapper kan enkelt løsnes fra flensen både oppe og nede.

Ser ingen som har nevnt bordsøyler som kan tas fra værandre i begge ender ?

Kan denne fra Maritim demonteres i begge ender ?Bordstativ 600mm m/Bajonettkobling

Stjernen ! skrev 1 time siden:

Ser ingen som har nevnt bordsøyler som kan tas fra værandre i begge ender ?

Kan denne fra Maritim demonteres i begge ender ?Bordstativ 600mm m/Bajonettkobling

Den jeg kjøpte består av en gulvflens som jeg låser bordbenet i ved å vri dette 90 grader. Dette bordbenet er kon i andre enden, som bordplaten med flensen passer nedpå. Altså 3 deler.  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...