acepol86 Startet 18.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2021 Jeg sliter med å få start på den, er det gløding på denne motor? Jeg har tidligere bare satt gassen i halv stilling og vridd om nøkkel. Men er veldig tungstartet hvis den har stått en stund. Så lurer på om hvor evt gløding sitter og hvordan den ser ut. Del gjerne med bilder. Og hvor får man kjøpt oljefilter og diesel filter og dynamoreim da denne skriker og at jeg må gi full gass føre dynamoen får signaler. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 18.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2021 Den har mest sannsynlig en kaldstartanordning. Sett gasshendelen i minst halv gasstilling så sjekker du om du har en liten knapp midt på selve gassarmen på drivstoffpumpen. Trykk den så eventuelt inn til du hører eller kjenner ett klikk. Nå skal det være litt lettere å starte. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2021 Den har glødeplugger, og den er svært følsom på glødingen. Min var håpløs å starte om en av fire plugger var defekte. For å komme til pluggene må innsugsmanifoilen av. Et pluss var at Biltema hadde plugger, så de var i det minste rimelige... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 19.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2021 acepol86 skrev for 16 timer siden: Og hvor får man kjøpt oljefilter og diesel filter og dynamoreim da denne skriker og at jeg må gi full gass føre dynamoen får signaler Er det lenge siden dyser og ventilklaring er sjekket? her er manualer til motoren Vil tro at Øknomideler har det meste. 69 10 23 00 E-post: post@okonomi-deler.no Postadresse Økonomi-deler AS PB 70 1713 Grålum Besøksadresse Ringtunveien 3 1712 Grålum Bjørnstad Industriområde, Sarpsborg Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 19.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2021 Vær obs på at denne har to releer på glødingen. Et vanlig og et tidsrele. På min hadde begge sviktet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.