cmb Startet 19.Mars.2021 Del på Facebook Startet 19.Mars.2021 (redigert) Som emnetittel. I disse dager med pandemi er det helt sikkert noen båteiere som har inntekt fra jobb som er minimal, og av den grunn har ventet i det lengste med pleie av båten. De kan nå oppleve ved bestilling av service, få svar om ventetid på service og rep langt ut i mai/juni. Er dette dårlig planlegging, eller kanskje er dette trend som gjelder bare nye båt eiere. Ser fra NRK reportasje fra båtforhandlere at nærmest alt er solgt av båt og motor. Var vel litt det samme forrige år. De nye båteiere er vel egentlig de jeg tenker på i denne tråden. mvh Cmb Redigert 19.Mars.2021 av cmb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 19.Mars.2021 Del på Facebook Svart 19.Mars.2021 Om økonomi er grunnen er det vel ikke dårlig planlegging.. Om den er ok, så vil jeg si ja. Få ting ferdig så fort som mulig så er du klar til båren. Tipper de som jobber med dette har hendene fulle allerede. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Har man minimal inntekt fra jobben betyr vel det at man arbeider mindre. Og at man derfor har mer fritid. Fritid som kan brukes på ting man liker. Som å pusse, vedlikeholde og reparere båten sin. Er det en selvfølge at man skal ha «profesjonelle» til å gjøre alt arbeid på båten sin? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Martine29 Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Etterhvert er det ingen som gidder eller har lyst eller som i det hele tatt vet hva en impeller eller filter er.... sikkert noen som blir sjokkert over bråket fra "kjelleren" når de vrir på tenningen. Vi har noen fantastiske måneder i vente... i trygg forvissning om at alle sammen har tegnet medlemskap i RSK. God Sommer Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Brigg skrev for 7 timer siden: Har man minimal inntekt fra jobben betyr vel det at man arbeider mindre. Og at man derfor har mer fritid. Fritid som kan brukes på ting man liker. Som å pusse, vedlikeholde og reparere båten sin. Er det en selvfølge at man skal ha «profesjonelle» til å gjøre alt arbeid på båten sin? Vel, er vel ikke uvanelig å sende bilen på service. Også er det mange mennesker der ute som ikke er teknisk anlagt men som sikkert er flinke med ting som du og jeg ikke er flinke med. Skaper jo arbeidsplasser også😉 Men om det er dårlig planlagt, nja... Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Om en kan kalle det sløvt vet jeg ikke, men at det fører til at du kommer bakerst i køen tror jeg ikke kommer som en overraskelse. Det samme gjelder vel alle sesongbaserte aktiviteter. Motorsykkel, og annet. Fører til samme innlegg hvert år. Men til forhandlere som selger båter til nye eiere, så er det synn, og sløvt at de ikke gir bedre innføring hvordan denne rare, rotete bransjen fungerer. Nå vet jeg ikke hva slags båt du har, men er nok en grunn til at mange setter seg inn i ting, og gjør deler av vedlikehold selv. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Vente til våren . . ? Våren begynner nå . . ! Men jeg gjør det meste (=alt) selv, så da er det bare å sette i gang. Det blir sol i Oslo i dag. Da blir det varmt under presenningen. Satser på motorvedlikehold i ettermiddag. Starter med filterbytte og sjekk/rengjøring av vannutskiller. Oljeskift hvis jeg får tid. Tenker også å skifte tannreima i år . . . . Jeg er ikke mekaniker, men har gått gradene som selvlært. Jeg hadde ikke hatt råd til båt hvis jeg skulle leie hjelp. Og så gir det både trygghet og tilfredsstillelse å kunne mestre ting selv . . . Men vi er jo alle forskjellige . . . Lykke til uansett . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hedwig Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 (redigert) Hva vil du oppnå og hva mener du egentlig med denne tråden? Denne pandemien har rammet alle, men en del har blitt rammet langt hardere enn andre. Forstår godt om noen utsetter bestillinger lengst mulig for å redusere økonomisk usikkerhet. Antagelig viktigere å ha mat til familien enn at båten er på vannet i mars. Jo mer vedlikehold man kan gjøre selv, jo bedre. Er også mange, vi hører også til blant dem, som neppe kunne tatt seg råd til båt om man ikke gjorde det meste selv. Plutselig finner kanskje noen ut midt i vedlikeholdet at de ikke klarer noe og må skaffe hjelp. Andre kjenner kanskje ikke til at det kan være lang ventetid her. Fra andre steder er man vant til at man ringer mandag og kan hente ferdig fikset før fredag. Da lærer de noe til neste gang. Dette synes jeg var lite sympatisk. Hjelp heller andre. Og hvis noen har planlagt dårlig, så får du heller tipse dem om bedre planlegging neste gang. Har stort sett vært flink til å planlegge med båt, men jeg har møtt opp på tur til fjellhytte med trillekoffert og plutselig blitt oppmerksom på at det ikke var vei helt frem gitt. Så jeg skal ikke kaste sten på andre. Det tror jeg gjelder de fleste, vi gjør alle feil i blant. Også med planlegging. Redigert 20.Mars.2021 av Havelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.