Campingcruisern
altera mulier skrev for 2 timer siden:hei
bare for å være pirkete (og fordi jeg ikke orker å se på skiskyting akkurat nå, Tirill vinner jo uansett
) har man først skaffet seg båt synes jeg man bør bruke de maritime ordene som finnes (bli en skikkelig sjøulk
). Ombord i Fjord'en heter det forpigg og ikke salong, det heter minikabin og ikke alkove og det heter skott og ikke vegg, og det heter styrbord og babord - ikke høyre og venstre!
![]()
Så der...........da fikk jeg slått ihjel litt tid under skiskytinga
![]()
? Kverulant ?? ???
Forpigg hadde jeg ikke anelse om. Tenkte bare salong som i sofa med bord jeg ?
Alkove er jo slik seng i ett hjørne på hybler som ikke har eget soverom, tenkte det var ganske likt. Styrbord og Babord bruker jeg ikke fordi jeg aldri husker hva som er hva ? Er ikke noe avansert sjøulk ennå og båten har jo stått sikkert 3-4 ganger så lenge på land som den har vært på sjøen siden vi kjøpte den, siden det stadig har dukket opp nye problemer med den. ?
Får øve meg på betegnelsene mens jeg sitter og drar ut gamle rustne stifter av både styrbord og babord ryggstøtte som jeg har demontert fra forpiggen for å pusse ned, male om og trekke med nytt stoff.
Men kan man bruke Biltemas 2 komponent polyuretanlakk på skottene i forpiggen og minikabinen før man legger nytt skrogtrekk? Våtromslimen vil få feste på denne?
Fjerning av stifter på ryggstøtter mens man pugger begrep så altera mulier blir fornøyd ?