Jump to content

Ford 120hk "mulig" 2715E søker info.

fiat

Recommended Posts

Hei, I en Sandvik 945 fra 1985 er det montert en 6syl. Ford 120hk som jeg søker info. om

Kan ikke finne merkeplate på motoren (normalt står det på svinghjulshuset) 

Det er dobbel termostater på den, og er usikker på åpningstemp, og om de skal være like? "når bare 50gC på full fart. 

Diesel pumpa er type Bosch med eget smøresystem, men dt er ikke a tapping i bunnen av pumpa. 

Som dere fårstår er jeg usikker på om det er 2715E eller noe annet. 

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt på vei

Takker for all info. 

Båten er fra 1985, men det er ikke sikkert at motoren er samme årgang. Det ble vel bygd endel halvfabrikata i den tiden. 

Diesel pumpa kan også være byttet., 

Men er det noen som kjenner til Bosch pumpe med intern oljesump uten avtapping i bunnen?? 

Er det noen som kjenner til motoren med dobbelt termostat hus med 2 termostater og hvilke termostater som skal stå der??? 

fiat skrev On 20.3.2021 at 18.15:

Sandvik 945 fra 1985 er det montert en 6syl. Ford 120hk

Mulig  det er denne,  i Ford manualen er det 2 termostater    http://www.nordsabb.dk/files/pdf/sabb/ford/FORD_2720_SERVICEMANUAL_PART2_977199.pdf

At noen  Bosch pumper er trykksmørt er  er ikke U-normalt.

image.png.4912074eb4e19726ddb4baeae4fcefa4.png

http://www.nordsabb.dk/files/pdf/sabb/ford/FORD_2720_SERVICEMANUAL_PART1_977199.pdf

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...