AtlanticBlue Startet 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2021 (redigert) Hei! ? Jeg skal bytte nye tetningslister under dørkeplatene rundt om i båten da disse er en del år gamle og trenger utskiftning. Har forsøkt å lese meg opp på ulike produkter, men klarer ikke å finne noen som selger det jeg vil ha. Ønsker en sort list i gummi/skumgummi som tåler varme. Må være ca. 15-20mm bred og ikke tykkere enn 3-5mm. Har tidligere forsøkt meg på Biltema sin variant, men limet er for dårlig og tapen sklir av gårde etter kort tid. Tips til hvor dette kan kjøpes? ? Legger ved bilde som viser hvilken list som blant annet skal byttes ut. Redigert 20.Mars.2021 av arebecker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Følger; har også forsøkt BT sin, med samme erfaring... Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 arebecker skrev On 20.3.2021 at 22.40: Har tidligere forsøkt meg på Biltema sin variant, men limet er for dårlig og tapen sklir av gårde etter kort tid. Familiesnekke skrev for 8 timer siden: Følger; har også forsøkt BT sin, med samme erfaring... Tror neppe du finner tetningslist som er selvklebende med lim som holder til den bruken du har tiltenkt. Du må nok bruke kontaktlim. Jeg har tetningslist rundt motorromsluka, som tetter på samme måte som den du har avbildet. Limte med kontaktlim, og den har holdt i 5 år og sitter fremdeles. Jeg limte imidlertid tetningslista til luka, og ikke til lukekarmen som du har gjort. Lista har omtrent de målene du beskriver i første innlegg, og jeg kjøpte den enten på Biltema, Clas Ohlson eller Jula. Husker ikke akkurat hvor. Mener jeg har embalasjen + gjenværende list liggende i båten. I så fall skal jeg ta et bilde og legge inn her. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 23.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2021 Jannmar skrev On 22.3.2021 at 7.04: Mener jeg har embalasjen + gjenværende list liggende i båten. I så fall skal jeg ta et bilde og legge inn her. Sorry, men jeg kunne ikke finne verken rester av list eller embalasje, men lista jeg har brukt er rektangulær 10 X 30mm. Mulig jeg kjøpte den på nett hos hartveitbutikk.no Sitér dette innlegget Link to post
AtlanticBlue Svart 24.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2021 Supert, takk for svar ? Da skal det sjekkes ut! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.