Jump to content

Tips til god tetningslist/tape under dørkeplate og ned til underlag?

AtlanticBlue

Recommended Posts

Hei! ? 

Jeg skal bytte nye tetningslister under dørkeplatene rundt om i båten da disse er en del år gamle og trenger utskiftning. 
Har forsøkt å lese meg opp på ulike produkter, men klarer ikke å finne noen som selger det jeg vil ha. Ønsker en sort list i gummi/skumgummi som tåler varme. Må være ca. 15-20mm bred og ikke tykkere enn 3-5mm. 

Har tidligere forsøkt meg på

Biltema sin variant, men limet er for dårlig og tapen sklir av gårde etter kort tid. 

Tips til hvor dette kan kjøpes? ?

Legger ved bilde som viser hvilken list som blant annet skal byttes ut. 

BFBCBC56-DB7D-42B3-A8C9-D89D8A3E6F2E.jpeg

Redigert av arebecker (see edit history)
arebecker skrev On 20.3.2021 at 22.40:

Har tidligere forsøkt meg på

Biltema sin variant, men limet er for dårlig og tapen sklir av gårde etter kort tid. 

Familiesnekke skrev for 8 timer siden:

Følger; har også forsøkt BT sin, med samme erfaring...

Tror neppe du finner tetningslist som er selvklebende med lim som holder til den bruken du har tiltenkt.

Du må nok bruke kontaktlim.

Jeg har tetningslist rundt motorromsluka, som tetter på samme måte som den du har avbildet.

Limte med kontaktlim, og den har holdt i 5 år og sitter fremdeles.

Jeg limte imidlertid tetningslista til luka, og ikke til lukekarmen som du har gjort.

Lista har omtrent de målene du beskriver i første innlegg, og jeg kjøpte den enten på Biltema, Clas Ohlson eller Jula. Husker ikke akkurat hvor.

Mener jeg har embalasjen + gjenværende list liggende i båten. I så fall skal jeg ta et bilde og legge inn her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...