Solsenga Startet 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2021 Jeg har lært her inne at tokompoment lakk ikke kan brukes oppå enkomponent lakk. Men hvordan er det med lim? Jeg har tenkt å bruke epoxylim for å lime sammen tre som er behandlet med clipper 1 og 2. Blir det også krøll eller går det bra når det er lim? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Du har vel ikke tenkt å lime direkte på lakkete flater? Det bør ellers gå bra med epoxylim. Men det finnes jo enklere og like gode (etter min mening) alternative lim. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bjørkski Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Limflaten må være fri for lakk, tør og fettfri. Sitér dette innlegget Link to post
Solsenga Svart 21.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 NilsPils skrev for 1 time siden: Det er lakk over og under på treplatene men ikke på selve limflaten. Tenker at det vil tyte ut litt lim som kommer på lakken. Så det er det limsølet jeg egentlig lurer på om vil koke bort lakken på over- og undersiden. Hvilke alternativer er like bra? Hilsen uerfaren båtfikser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.