Dagsven Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 (redigert) Grand Banks jr skrev On 3.4.2021 at 21.54: Det som kanskje er verdt å legge merke til @Dagsven, er at Low-e er målt til å dempe ca 40 dB med ett lag. Men da ett lag som har luft på begge sider i følge Hadrian (importør). Varmeisolasjonen er også mye bedre dersom det er luft på den siden som varmen er. Så det kan hende (men er ikke sikkert) det er smart å ikke klistre low-e helt inntil veggene, men lekte ut med lekter eller kanskje 1 cm med noe skum (madrassbiter eller tilsvarende). For optimal virkning altså. Men det kan jo også hende det er best at det legges inntil platene for å stoppe vibrasjoner. Det eneste som kan avgjøre hva som er best er å teste. ? Vis hele sitatet Sikkert ikke dumt ?? men i praksis hos meg nærmest umulig da det er utrolig mye knekker og hjørner. Ville tatt kjempe lang tid bare med matter. Jeg har ikke plagsom støy idag ( fører normal samtale i marsj, men skulle jeg kun få ned støyen 10 db med dagens forsøk er det mye. 40 db reduksjon er helt vanvittig og noe jeg aldri vil oppnå uten å strippe hele mottorromet. Så dette er for meg verdt et forsøk med tanke på tid, gjennomførbarhet og økonomisk. Redigert 3.April.2021 av Dagsven (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.