Jump to content

Er dette er motorroms-isolasjon jeg bør vurdere?

Grand Banks jr

Recommended Posts

Grand Banks jr skrev 19 minutter siden:

Det som kanskje er verdt å legge merke til @Dagsven, er at Low-e er målt til å dempe ca 40 dB med ett lag. Men da ett lag som har luft på begge sider i følge Hadrian (importør). Varmeisolasjonen er også mye bedre dersom det er luft på den siden som varmen er. Så det kan hende (men er ikke sikkert) det er smart å ikke klistre low-e helt inntil veggene, men lekte ut med lekter eller kanskje 1 cm med noe skum (madrassbiter eller tilsvarende). For optimal virkning altså. Men det kan jo også hende det er best at det legges inntil platene for å stoppe vibrasjoner. Det eneste som kan avgjøre hva som er best er å teste. ?

Sikkert ikke dumt ?? men i praksis hos meg nærmest umulig da det er utrolig mye knekker og hjørner. Ville tatt kjempe lang tid bare med matter. Jeg har ikke plagsom støy idag ( fører normal samtale i marsj, men skulle jeg kun få ned støyen 10 db med dagens forsøk er det mye. 40 db reduksjon er helt vanvittig og noe jeg aldri vil oppnå uten å strippe hele mottorromet. Så dette er for meg verdt et forsøk med tanke på tid, gjennomførbarhet og økonomisk.

IMG_20201105_193136.jpg

IMG_20201122_162636.jpg

Redigert av Dagsven (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...