Tyggen Startet 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2021 (redigert) Jeg har nylig montert rattstyring på aluminiums baljen min, dette er den vanlige Ultraflex T67 styresnekken. Jeg har merket meg at det er ganske mye slark i den, litt som å kjøre en gammel bil hvor du har noen centimeter dødgang på rattet om du veksler fra å svinge fra den ene veien til den andre. Er dette vanlig på alle mekaniske styresnekker eller er det bare denne som er av en serdeles grov kvalitet? Er det noen som har prøvd å åpne den for å se om det er noe som kan bedres inni der, noen enkle modifikasjoner kanskje? Redigert 21.Mars.2021 av Tyggen (see edit history) Sitér dette innlegget Stor i kjeften, god på bunnen. Link to post
Selco Racing Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Har vært en del slark på de jeg har hatt å. Har åpnet styringa, men du får ikke redusert slarken der. Sjekk at du har fjernet all slakk bak, på motor tilkobling. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Tyggen Svart 21.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Ja bak er nok alt temmelig slarkefritt, det ligger i styresnekka. Jeg blir vel vant med det... Sitér dette innlegget Stor i kjeften, god på bunnen. Link to post
ivar Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 Tyggen skrev On 21.3.2021 at 10.24: Er dette vanlig på alle mekaniske styresnekker eller er det bare denne som er av en serdeles grov kvalitet? Har hatt noen T67, og om det er ny snekke + kabel så høres det rart ut, da skal det ikke være mye dødgang frami rattet. Da har jeg hatt mer dødgang bakpå motor. spesielt om det brukes slikt kuleleddfeste og ikke lenkearm. .. men etpar års halvrøff bruk, og det blir godt med slark foran i snekka også .. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Selco Racing Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 Åpne derre styringa å se at alt er riktig montert. Bruk fett med fett. Slark i styringa+ slark i vaierstrømpe+ slark i leddene bak + en styrefinne feil justert+en båt som skjener fra side til side+ en ustødig påvirket kaptein. Blir bra derre. Sitér dette innlegget Link to post
Buster L Mercury Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 På min forrige båt, en Buster L med ultrafleks mekanisk styring var det mye slark. Omtrent som å kjøre gammal Amazon på 80-tallet. Skrogtype og hastighet har mye å si, når båten er i plan så merker man ikke slarken like mye. Skal du bli kvitt slarken helt så må du nok over på hydraulisk styring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.