Jump to content

Slarkete rattstyring

Tyggen

Recommended Posts

Jeg har nylig montert rattstyring på aluminiums baljen min, dette er den vanlige Ultraflex T67 styresnekken.

Jeg har merket meg at det er ganske mye slark i den, litt som å kjøre en gammel bil hvor du har noen centimeter dødgang på rattet om du veksler fra å svinge fra den ene veien til den andre.

Er dette vanlig på alle mekaniske styresnekker eller er det bare denne som er av en serdeles grov kvalitet?

Er det noen som har prøvd å åpne den for å se om det er noe som kan bedres inni der, noen enkle modifikasjoner kanskje?

Redigert av Tyggen (see edit history)

Stor i kjeften, god på bunnen.

Tyggen skrev On 21.3.2021 at 10.24:

Er dette vanlig på alle mekaniske styresnekker eller er det bare denne som er av en serdeles grov kvalitet?

Har hatt noen T67, og om det er ny snekke + kabel så høres det rart ut, da skal det ikke være mye dødgang frami rattet.  Da har jeg hatt mer dødgang bakpå motor. spesielt om det brukes slikt kuleleddfeste og ikke lenkearm.  

.. men etpar års halvrøff bruk, og det blir godt med slark foran i snekka også .. :giggle:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

På min forrige båt, en Buster L med ultrafleks mekanisk styring var det mye slark. Omtrent som å kjøre gammal Amazon på 80-tallet.

Skrogtype og hastighet har mye å si, når båten er i plan så merker man ikke slarken like mye.

Skal du bli kvitt slarken helt så må du nok over på hydraulisk styring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...