mrmartin123 Startet 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2021 hei en venn av meg har kjøpt seg en 14 fots båt med en suzuki 2013 20hk, han syns denne motoren blir litt i minste laget. så han har tittet på noen større yamaha motor, men så kom jeg over chiptuning og lurte på om dette var noe som gikk ann på denne motoren og om noen har noe erfaring med chiptuning. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 Om du finner chipen på den kan du jo prøve. Det beste er nokk en ny og større motor. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 Hvis det skal være noe særlig å hente på effektøkning på den motoren, så må 25/30 hk til suzuki være "samme" motor som 20hk, altså dele blokk. Da kan det være muligheter. Lundins Marin i sverige driver med oppgradering av utenbordsmotorer.... Hvis aktuell 20hk deler blokk med 9,9 og 15hk, så vil det være særdeles lite å hente på en oppgradering, muligens ca 10% effektøkning, altså 2hk. Det er ikke vært bryet tenker jeg. Det enkleste og beste er nok å selge motoren, og kjøpe en med ønskelig hk...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.