Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

I sånn sjø er det liv og helse som gjelder. jeg ville ikke risikert å ha folk på fordekket til å forsøke å få til noe smart.

 

Dette med fender i kjettingen og så la alt gå over bord er en god tanke - men har man lukket ankerrulle (som vi har) er det bare å glemme.

 

Tror i denne situasjonen at jeg i en ideell verden uten stress hadde sluppet ut mange meter kjetting igjen og blitt liggende.

 

Om det hadde vært kritisk hadde jeg latt alt gå over bord, markert GPS posisjon og berget ankeret i ettertid. Vi har to muligheter - kappe tauet i enden av kjettingen  - eller bruke boltsaksa som ligger ombord.

 

Vi er utstyrt og har kompetanse til dykk ned til 40 meter - og så dypt ankrer vi ikke :wink:

Bitteliten

Bitteliten

I sånn sjø er det liv og helse som gjelder. jeg ville ikke risikert å ha folk på fordekket til å

 

Dette med fender i kjettingen og så la alt gå over bord er en god tanke - men har man lukket ankerrulle (som vi har) er det bare å glemme.

 

Tror i denne situasjonen at jeg i en ideell verden uten stress hadde sluppet ut mange meter kjetting igjen og blitt liggende.

 

Om det hadde vært kritisk hadde jeg latt alt gå over bord, markert GPS posisjon og berget ankeret i ettertid. Vi har to muligheter - kappe tauet i enden av kjettingen  - eller bruke boltsaksa som ligger ombord.

 

Vi er utstyrt og har kompetanse til dykk ned til 40 meter - og så dypt ankrer vi ikke :wink:

Bitteliten

Bitteliten

I sånn sjø er det liv og helse som gjelder. 

 

Dette med fender i kjettingen og så la alt gå over bord er en god tanke - men har man lukket ankerrulle (som vi har) er det bare å glemme.

 

Tror i denne situasjonen at jeg i en ideell verden uten stress hadde sluppet ut mange meter kjetting igjen og blitt liggende.

 

Om det hadde vært kritisk hadde jeg latt alt gå over bord, markert GPS posisjon og berget ankeret i ettertid.

Vi er utstyrt og har kompetanse til dykk ned til 40 meter - og så dypt ankrer vi ikke :wink:



×
×
  • Create New...