Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Mastiff skrev 40 minutter siden:

Det er en tømmerhavn ikke så langt herfra, og jeg har sett stokker i overflaten før, men aldri en drøy halvmeter under vann.

Jeg har opplevd noe av det samme med Fjord'en jeg eide for noen år siden, den hadde et 280 SP drev. Jeg kjørte i ca. 20 knop i Bunnefjorden og som for deg - så smalt det noe helt for JÆ...........   :sweat:  Den gang da dette skjeddee lå det et tømmerslep inne i Bunnefjorden og jeg vet at det ofte slet tømmerstokker derfra. Når Fjorden min lå på planet hevet den seg i baugen i alle fall 50 cm - noe mindre bak (???) og jeg er sikker på at jeg traff en godt vasstrukken tømmerstokk som fungerte som "ubåt". Jeg fikk revet av 2 blader på propellen, det ristet noe forferdelig i båten da jeg kjørte i veldig sakte fart tilbake til marinaen, undervannshuset var heldigvis like helt og det ble ikke konstatert sleng i akslingen.

tom Cognac

tom Cognac

Mastiff skrev 33 minutter siden:

Det er en tømmerhavn ikke så langt herfra, og jeg har sett stokker i overflaten før, men aldri en drøy halvmeter under vann.

Jeg har opplevd noe av det samme med Fjord'en jeg eide for noen år siden, den hadde et 280 SP drev. Jeg kjørte i ca. 20 knop i Bunnefjorden og som for deg - så smalt det noe helt for JÆ...........   :sweat:  Den gang da dette hente lå det et tømmerslep inne i Bunnefjorden og jeg vet at det ofte slet tømmerstokker derfra. Når Fjorden min lå på planet hevet den seg i baugen i alle fall 50 cm - noe mindre bak (???) og jeg er sikker på at jeg traff en godt vasstrukken tømmerstokk som fungerte som "ubåt". Jeg fikk revet av 2 blader på propellen, det ristet noe forferdelig i båten da jeg kjørte i veldig sakte fart tilbake til marinaen, undervannshuset var heldigvis like helt og det ble ikke konstatert sleng i akslingen.

• Create New...