Teerex
Jeg har hatt Honda og Suzuki påhenger med regreim, og har hatt Honda og har Mercury med kjede. Og E-tec, da slipper man jo å tenke på slikt
Nå må det jo sies at å skifte regreim ikke er uoverkommelig på de fleste rekkemotorer med enkel kamaksel iallefall.
Men vil man slippe så kan man slippe, så da slipper vi iallefall det nå da.
Regreim på bilmotorer var vel en rimelig, stillegående og enkel løsning for bilprodusentene da det ble mulig.
Ble vanlig fra 70-tallet og utover, men Pontiac var faktisk først ute i 1959 med en rekkesekser med regreim.
Som vanlig var det amerikanerne som var først igjen som med så mye annet
VW og Audi var også relativt tidlig ute på 70-tallet.
Det genererte vel ekstra inntekter til verkstedene, for å si det mildt. Både mht. bytte av reim, og salg av nye motorer til de som slurvet med bytteintervallene og fikk havari
Noen motorer tåler riktignok et regreimbrudd, men ikke majoriteten såvidt jeg vet. Jeg opplevde aldri regreimbrudd heldigvis. Nå kjører jeg uten hverken reim eller kjede (nei ikke elbil riktig enda).