Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Jeg har hatt Honda og Suzuki påhenger med regreim, og har hatt Honda og har Mercury med kjede. Og E-tec, da slipper man jo å tenke på slikt :smiley:

Nå må det jo sies at å skifte regreim ikke er uoverkommelig på de fleste rekkemotorer med enkel kamaksel iallefall.

Men vil man slippe så kan man slippe, så da slipper vi iallefall det nå da.

 

Regreim på bilmotorer var vel en rimelig, stillegående og enkel løsning for bilprodusentene da det ble mulig.

Ble vanlig fra 70-tallet og utover, men Pontiac var faktisk først ute i 1959 med en rekkesekser med regreim.

Som vanlig var det amerikanerne som var først igjen som med så mye annet :smiley:

VW og Audi var også relativt tidlig ute på 70-tallet.

Det genererte vel ekstra inntekter til verkstedene, for å si det mildt. Både mht. bytte av reim, og salg av nye motorer til de som slurvet med bytteintervallene og fikk havari :giggle: 

Noen motorer tåler riktignok et regreimbrudd, men ikke majoriteten såvidt jeg vet. Jeg opplevde aldri regreimbrudd heldigvis. Nå kjører jeg uten hverken reim eller kjede (nei ikke elbil riktig enda).

Teerex

Teerex

Jeg har hatt Honda og Suzuki påhenger med regreim, og har hatt Honda og har Mercury med kjede. Og E-tec, da slipper man jo å tenke på slikt :smiley:

Nå må det jo sies at å skifte regreim ikke er en uoverkommelig på de fleste rekkemotorer med enkel kamaksel iallefall.

Men vil man slippe så kan man slippe, så da slipper vi iallefall det nå da.

 

Regreim på bilmotorer var vel en rimelig, stillegående og enkel løsning for bilprodusentene da det ble mulig.

Ble vanlig fra 70-tallet og utover, men Pontiac var faktisk først ute i 1959 med en rekkesekser med regreim.

Som vanlig var det amerikanerne som var først igjen som med så mye annet :smiley:

VW og Audi var også relativt tidlig ute på 70-tallet.

Det genererte vel ekstra inntekter til verkstedene, for å si det mildt. Både mht. bytte av reim, og salg av nye motorer til de som slurvet med bytteintervallene og fikk havari :giggle: 

Noen motorer tåler riktignok et regreimbrudd, men ikke majoriteten såvidt jeg vet. Jeg opplevde aldri regreimbrudd heldigvis. Nå kjører jeg uten hverken reim eller kjede (nei ikke elbil riktig enda).

Teerex

Teerex

Jeg har hatt Honda og Suzuki påhenger med regreim, og har hatt Honda og har Mercury med kjede. Og E-tec, da slipper man jo å tenke på slikt :smiley:

Nå må det jo sies at å skifte regreim ikke er en uoverkommelig på de fleste rekkemotorer iallefall.

Men vil man slippe så kan man slippe, så da slipper vi iallefall det nå da.

 

Regreim på bilmotorer var vel en rimelig, stillegående og enkel løsning for bilprodusentene da det ble mulig.

Ble vanlig fra 70-tallet og utover, men Pontiac var faktisk først ute i 1959 med en rekkesekser med regreim.

Som vanlig var det amerikanerne som var først igjen som med så mye annet :smiley:

VW og Audi var også relativt tidlig ute på 70-tallet.

Det genererte vel ekstra inntekter til verkstedene, for å si det mildt. Både mht. bytte av reim, og salg av nye motorer til de som slurvet med bytteintervallene og fikk havari :giggle: 

Noen motorer tåler riktignok et regreimbrudd, men ikke majoriteten såvidt jeg vet. Jeg opplevde aldri regreimbrudd heldigvis. Nå kjører jeg uten hverken reim eller kjede (nei ikke elbil riktig enda).

Teerex

Teerex

Jeg har hatt Honda og Suzuki med regreim, og har hatt Honda og har Mercury med kjede. Og E-tec, da slipper man jo å tenke på slikt :smiley:

Nå må det jo sies at å skifte regreim ikke er en uoverkommelig på de fleste rekkemotorer iallefall.

Men vil man slippe så kan man slippe, så da slipper vi iallefall det nå da.

 

Regreim på bilmotorer var vel en rimelig, stillegående og enkel løsning for bilprodusentene da det ble mulig.

Ble vanlig fra 70-tallet og utover, men Pontiac var faktisk først ute i 1959 med en rekkesekser med regreim.

Som vanlig var det amerikanerne som var først igjen som med så mye annet :smiley:

VW og Audi var også relativt tidlig ute på 70-tallet.

Det genererte vel ekstra inntekter til verkstedene, for å si det mildt. Både mht. bytte av reim, og salg av nye motorer til de som slurvet med bytteintervallene og fikk havari :giggle: 

Noen motorer tåler riktignok et regreimbrudd, men ikke majoriteten såvidt jeg vet. Jeg opplevde aldri regreimbrudd heldigvis. Nå kjører jeg uten hverken reim eller kjede (nei ikke elbil riktig enda).



×
×
  • Create New...