Mastiff
Hva annet enn elbil kjører uten reim og kjede? Ellers hadde jeg en Olds fra 70-tallet, og den hadde kjede, solid som f... Dessverre var ikke resten av motoren like solid, etter at tidligere eier vel hadde skiftet olje én gang på de siste 15 årene...
Ellers fant jeg serienummeret på motoren, så jeg har sendt det til en Suzuki-forhandler for å få 100 % sikkert om det er L eller XL jeg har. Så håper jeg forhandleren gidder å svare meg. Med Yamaha og Honda (tidliger og nåværende mc) har det vært enkelt bare å sende en mail til delelageret på importøren for å få sånne svar, men firmaet Erling Sande er kjemisk renset for enhver kontaktinformasjon, så vidt jeg har sett! Skulle tro det var lagd av en veteran fra E-tjenesten...
Merkelig nok er det heller ikke lett å se ut fra serienummertolkere på nett. Sånn er den ene jeg fant ut. Min har seirienummer som begynner på 14002F, men det kan visst være både TL og TX, som jeg antar er L for lang stamme og TX for ekstra lang stamme. Jeg vet bare at det ikke er Z, for det er jo motsatt rotasjon. XX, altså ekstra, ekstralang stamme tror jeg ikke fins på 140-hesteren.