Mastiff
Du la Busaen bak deg, ja? Den jeg prøvde, var iallfall for framoverbøyd for meg til å være behagelig. Men så har jeg da også risers på styret på Birden. Litt for naken også etter min smak, jeg liker syklene påkledd og damene... Nei, huff, nå må jeg tie stille, ellers blir jeg utvist fra Baatplassen av en eller annen krenket milleniumsgenerasjonspøbel!
Og i så fall må det nok være XL jeg har, ja. 25". Men jeg skal først (i morgon, men ikkje i dag...siden det er her ute som i Gitarkameratene-sangen "Fisketur i øsende regn", altså "når hav og himmel går omtrent i ett") ta av den gamle propellen, sette et skyvelær eller noe sånt mellom kavitasjonsplata og enden av akslingen og snurre akslingen for å se om det er noe synlig kast i akselen på den måten. I så fall blir det ikke mye kjøring. Men hvis jeg ikke måler noe kast på den måten, skal jeg sette på den nye propellen og kjøre litt for å se om det er noen uvanlige vibrasjoner. Hvis ikke, bestiller jeg en sånn og later som ingenting så lenge som mulig. Ifølge produsenten er det nok å ha 5 cm av den gamle finna til at den fester.
Og apropos krenkekulturen: