Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

I følge Peter på Ringens Varv så er det så stort veivhus på disse motorene at oljen bruker lang tid på å renen ned. Derfor peile noen timer etter at motoren har stått i ro

 

Jeg mener også å huske at Peter sa at oljealarmen gikk på ca 14 liter på D6 - og den skal ha 20 liter i følge instruksjonsboka. Mener også å huske Ringens Varv fylte på rett i overkant av 19 liter på mine motorer.  Da var nivået på 1/2 på peilepinnen. Det er noen år siden - men av en eller annen grunn fester slike svært vesentlige ting seg i hjernen :lol:

 

Jeg husker at det på mine motorer var ulikt oljenivå på sidene av peilepinnen. Jeg ble aldri helt klok på hvem av sidene jeg skulle se på - men holdt meg mellom min og 1/2 på pinnen. 

 

Alt er ikke enklere med seilbåt. Men med seilbåt og mekanisk Yanmar er det i hvertfall mindre styr med motoren :wink:

Bitteliten

Bitteliten

I følge Peter på Ringens Varv så er det så stort veivhus på disse motorene at oljen bruker lang tid på å renen ned. Derfor peile noen timer etter at motoren har stått i ro

 

Jeg mener også å huske at Peter sa at oljealarmen gikk på ca 14 liter på D6 - og den skal ha 20 liter i følge instruksjonsboka. Mener også å huske Ringens Varv fylte på rett i overkant av 19 liter på mine motorer.  Da var nivået på 1/2 på peilepinnen. Det er noen år siden - men av en eller annen grunn fester slike svært vesentlige ting seg i hjernen :lol:

 

Jeg husker at det på mine motorer var ulikt oljenivå på sidene av peilepinnen. Jeg ble aldri helt klok på hvem av sidene jeg skulle se på - men holdt meg mellom min og 1/2 på pinnen. 

Bitteliten

Bitteliten

I følge Peter på Ringens Varv så er det så stort veivhus på disse motorene at oljen bruker lang tid på å renen ned. Derfor peile på morgenen.

 

Jeg mener også å huske at Peter sa at oljealarmen gikk på ca 14 liter på D6 - og den skal ha 20 liter i følge instruksjonsboka. Mener også å huske Ringens Varv fylte på rett i overkant av 19 liter på mine motorer.  Da var nivået på 1/2 på peilepinnen. Det er noen år siden - men av en eller annen grunn fester slike svært vesentlige ting seg i hjernen :lol:

 

Jeg husker at det på mine motorer var ulikt oljenivå på sidene av peilepinnen. Jeg ble aldri helt klok på hvem av sidene jeg skulle se på - men holdt meg mellom min og 1/2 på pinnen. 

Bitteliten

Bitteliten

I følge Peter på Ringens Varv så er det så stort veivhus på disse motorene at oljen bruker lang tid på å renen ned. Derfor peile på morgenen.

 

Jeg mener også å huske at Peter sa at oljealarmen gikk på ca 14 liter på D6 - og den skal ha 20 liter i følge instruksjonsboka. Mener å huske Ringens Varv fylte på rett i overkant av 19 liter på mine motorer.  Da var nivået på 1/2 på peilepinnen. Det er noen år siden - men av en eller annen grunn fester slike svært vesentlige ting seg i hjernen :lol:

 

Jeg husker at det på mine motorer var ulikt oljenivå på sidene av peilepinnen. Jeg ble aldri helt klok på hvem av sidene jeg skulle se på - men holdt meg mellom min og 1/2 på pinnen. 

Bitteliten

Bitteliten

I følge Peter på Ringens Varv så er det så stort veivhus på disse motorene at oljen bruker lang tid på å renen ned. Derfor peile på morgenen.

 

Videre viktig å ikke ha over 1/2 på peilepinnen.

 

Jeg husker at det på mine motorer var ulikt oljenivå på sidene av peilepinnen. Jeg ble aldri helt klok på hvem av sidene jeg skulle se på - men holdt meg mellom min og 1/2 på pinnen. 



×
×
  • Create New...