Jump to content

Bake brød i gassovn -Tips?

Wannskrækk

Recommended Posts

Vi har en Dometic OG2000 gass-stekeovn, som vi installerte i fjor. Vi har ikke hatt det før, men jeg trodde at med gass blir drt sikkert svært så godt og varmt og at vi kan steke alt vi vil. Den har en roterende tallerken som sikkert gjør det bedre mht varmefordeling og jeg opplever at brød, rundstykker og scones blir bra.

Men når vi steker potetbåter blir de ikke ordentlig stekt, virker som det er for svak varme. Noe som egentlig skulle være litt rart all den tid ovnen iallefall skal gå opp til 220 grader på fullt. 

Noen som har erfaring her?

"Mathilde" skrev for 2 timer siden:

En enkel mann som meg gjør det så enkelt at jeg kjøper halvstekte brød, inn i ovene på ca 180-190 grader, ferdig på 15 minutter (står det på pakka, men vanligvis tar det noe lengre tid). Smaker "nesten" som hjemmebagst. Husk brett i bunn, som nevnt av flere, og snu på brødet flere ganger for jevn steking. 

Samme her...dvs det er fruen som er den "enkle" ???

Rundstykkene er knallgod...

Og en kan ligge i uthavn i evigheter uten å gå tom for ferskt brød..??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...