henrikjo Startet 24.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2021 Det begynner å nærme seg tiden for vårpuss for min del, og jeg var nedom båten for å se på status idag. Da så jeg noe som lignet fælt på galvanisk tæring på girhuset på baugpropellen. Selve propellen så bra ut. Det er litt vanskelig å se pga. mye groe ol., men hvor kraftig må jeg gå til verks her og hvor bekymret bør jeg være? Som dere ser er det svært lite igjen av anoden. Jeg overtok båten ved sesongstart ifjor, og vet derfor ikke hvordan status var før forrige sesong. Holder det at jeg kjøper inn ny anode, syrevasker/renser for groe, smører på noe lurium og stoffer herligheten, eller må noe byttes her? I så fall, hva slags lurium er best å bruke her? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2021 Vanskelig å se på bildet på mobil, men er det groper i metallet? Det er ikke bare rur som henger på da? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 24.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2021 Må nesten gjøre det mer reint en det der, å ta nytt bilde... Sitér dette innlegget Link to post
henrikjo Svart 24.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2021 (redigert) Ja, jeg får gjøre det. Fortsettelse følger. Ingenting i veien for å bruke saltsyre på girhuset? Redigert 24.Mars.2021 av henrikjo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 24.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2021 Saltsyre (fortynnet ) funker fint Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2021 Om du bruker saltsyre, så skyll godt med mye ferskvann etter jobben. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tobydc23 Svart 24.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2021 Glem for all del ikke verneutstyr ved bruk av syrer!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.