Jump to content

Edit History

Sørlandet2

Sørlandet2

Jeg skal ikke si hva som er rett eller galt i denne saken. Men jeg har en båt som er produsert i 2014. Den er levert i 2015. Inngikk avtale om kjøp i 2014. På kvitteringen står det båt/motor 2015 modell. Med det vil nok mange markedsføre den som en 2015 ved salg. Bilbransjen gjør det samme. 

Jeg vet at dette har vert diskutert tidligere. Mener konklusjonen var at så lenge det ikke er vesentlig endring i motor, så selger forhandlere "overliggere" som "nye" motorer. De betrakter salgsdato som alder på motor i henhold til reklamasjon og verdi..

Sørlandet2

Sørlandet2

Jeg skal ikke si hva som er rett eller galt i denne saken. Men jeg har en båt som er produsert i 2014. Den er levert i 2015. Inngikk avtale om kjøp i 2014. På kvitteringen står det båt/motor 2015 modell. Med det vil nok mange markedsføre den som en 2015 ved salg. 

Jeg vet at dette har vert diskutert tidligere. Mener konklusjonen var at så lenge det ikke er vesentlig endring i motor, så selger forhandlere "overliggere" som "nye" motorer. De betrakter salgsdato som alder på motor i henhold til reklamasjon og verdi..

• Create New...