Jump to content

Edit History

Jomes

Jomes

Hei.

Har tatt en Dipstick test , (dieseldyr test ) kjøpt fra Maritime Consultant. Hvor pålitlig er denne ?

Tok test fra tappekran, som er montert i bunnen på tanken. Testen taes fra filter eller drenering i bunn av tanken. Jeg tok fra bunnen av tank via dreneringskran. Må stå i varmt rom (25-35 grader) Tar 3-4 dager å analysere.

Jeg hadde ikke 20 -30 grader i rommet, men i underkant av 20. skal jeg bekymre meg over den vite siden , eller røde siden. Etter 3 dagers inkubasjonstid kan du se etter prikker på begge sider av testen. Mørk side indikerer sopp og/eller mugg. Lys side indikerer bakterier. Dieseldyr er en fellesbetegnelse for sopp, mugg og bakterie.  1 prikk eller flere indikerer dieseldyr. Noen som leser testsvaret  bedre enn meg ?

Jeg har ikke startet motoren ennå etter vinterdvalen da, er det noe ymse her bør jeg vel tappe , rengjøre tank før start.  Noen flinke som leser testsvaret bedre enn meg ?

diesel2.jpg.234cccfbe84316d1c27a22bde2e2fa0a.jpg Noen som leser dette prøvesvaret bedre enn meg. Skal jeg

diesel1.jpg

20210327_093529[2216].jpg

Jomes

Jomes

Hei.

Har tatt en Dipstick test , (dieseldyr test ) kjøpt fra Maritime Consultant. Hvor pålitlig er denne ?

Tok test fra tappekran, som er montert i bunnen på tanken. Testen taes fra filter eller drenering i bunn av tanken. Jeg tok fra bunnen av tank via dreneringskran. Må stå i varmt rom (25-35 grader) Tar 3-4 dager å analysere.

Jeg hadde ikke 20 -30 grader i rommet, men i underkant av 20. skal jeg bekymre meg over den vite siden , eller røde siden. Etter 3 dagers inkubasjonstid kan du se etter prikker på begge sider av testen. Mørk side indikerer sopp og/eller mugg. Lys side indikerer bakterier. Dieseldyr er en fellesbetegnelse for sopp, mugg og bakterie.  1 prikk eller flere indikerer dieseldyr. Noen som leser testsvaret  bedre enn meg ?

Jeg har ikke startet motoren ennå etter vinterdvalen da, er det noe ymse her bør jeg vel tappe , rengjøre tank før start.

diesel2.jpg.234cccfbe84316d1c27a22bde2e2fa0a.jpg Noen som leser dette prøvesvaret bedre enn meg. Skal jeg

diesel1.jpg

Jomes

Jomes

Hei.

Jeg har ikke startet motoren ennå etter vinterdvalen da, er det noe ymse her bør jeg vel tappe , rengjøre tank før start.

diesel1.jpg

Jomes

Jomes

Hei.

Tok test fra tappekran, som er montert i bunnen på tanken. Testen taes fra filter eller drenering i bunn av tanken. Må stå i varmt rom (25-35 grader) Tar 3-4 dager å analysere.

Jeg hadde ikke 25 -30 grader i rommet, men i underkant av 20. skal jeg bekymre meg over den vite siden , eller røde siden. Etter 3 dagers inkubasjonstid kan du se etter prikker på begge sider av testen. Mørk side indikerer sopp og/eller mugg. Lys side indikerer bakterier. Dieseldyr er en fellesbetegnelse for sopp, mugg og bakterie.  1 prikk eller flere indikerer dieseldyr. Noen som leser testsvaret  bedre enn meg ?

diesel1.jpg

• Create New...