Gabi Startet 27.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2021 Noen som kjenner til hva slags skrutrekker jeg trenger for å skru ut skruene til Sleipner fjernkontroll RC-23E? De er så små som jeg aldri har sett på en fjernkontroll. Måtte bore de ut og bestilte nye skruer men har ikke noe skruverktøy som passer..... Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 27.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2021 Ser ut som torx for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 27.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2021 Det er torx størrelse 7 hvis jeg ikke husker feil. Jeg kjøpte er sett med veldig små bits på Biltema. Husker ikke helt hva det heter, men det var i fjor så de har det nok enda Sitér dette innlegget Link to post
Balcony Svart 27.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2021 Tror det er torx 6 Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 28.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2021 Tusen takk for tips! Da tenker jeg at Biltema besøkes på behørig måte og Torx 6, evnt også Torx 7 kjøpes inn! Men jeg må si det er litt rart at Sleipner skal bruke sånne skruer. Hvor mange har Torx 6/7 som verktøy i båten? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 28.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2021 Gabi skrev for 3 timer siden: Tusen takk for tips! Da tenker jeg at Biltema besøkes på behørig måte og Torx 6, evnt også Torx 7 kjøpes inn! Men jeg må si det er litt rart at Sleipner skal bruke sånne skruer. Hvor mange har Torx 6/7 som verktøy i båten? Du bør jo ha et standard bitssett i båten og da er det jo torx blant innholdet. Ellers vet jeg ikke hvorfor du ikke valgte å erstatte skruene med stjerne eller rettspor..... Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 29.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2021 Jeg har standard bitsett i båten og en masse bits generelt, men ingen av de Torx jeg hadde var små nok. Jeg har skrudd endel på diverse i båtene jeg har hatt men aldri brukt så smått torx.... Trodde vel egentlig jeg hadde brukt feil skrutrekker første gangen så derfor de ble ødelagt. Tenkte derfor det var enklest å få tak i nye originale skruer istedet for å prøve å finne andre skruer i samme dimensjon og gjenger. Men når jeg fikk de nye var det tydeligvis torx på disse, så er vel bare å kjøpe en liten nok torx til at den passer.... Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 10.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 (redigert) Da kan jeg bekrefte at det er torx-6 som passer. Kjøpte en liten torx-6 skrutrekker på Biltema. Den minste torx som pleier å følge med vanlige bits-sett er torx-10 som da blir alt for stor. Redigert 10.April.2021 av Gabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 (redigert) Lazyjack skrev On 29.3.2021 at 1.41: Ellers vet jeg ikke hvorfor du ikke valgte å erstatte skruene med stjerne eller rettspor..... Torx er den nye standarden. Stjerne og rettspor er noe dritt i forhold . . . Torx har allerede tatt helt over i byggebransjen. Og "stjerne" er ikke alltid det samme. Det finnes to typer som NESTEN går om hverandre . . . Så torx-bits bør alle ha i verktøykassa. Redigert 10.April.2021 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.