Jump to content

Edit History

Teresa

Teresa

Tyggen skrev for 1 time siden:

Hvis du trenger å fylle i med noe gjør du det først, bare som støtte under glassfiberlaget - det kan være hva som helst. Jeg syns ikke det ser ut som du trenger å gjøre det.

Ellers er hva jeg beskrev over angående snittet/skjøten i en lav vinkel for å få en stor skjøte flate og gjevn belastnings overgang og samt de andre tipsene fra de andre, og så sliper du det jevnt/flatt oppå overflaten etterpå.

Takk som deler! Supert å få samlet flere tips i en og samme tråd.

Optimist1 skrev 1 time siden:

West system vet nok hva de driver med. Instruksjonsvideoen deres sier også det samme - størst bit først. Tror du har helt rett i det su sier over, større anleggsflate gir bedre vedheft der det er viktig - mot hullet. De har mye bra «gjør det selv» bruksanvisninger og videoer. Bruker du polyester eller epoxy? 

Det er nettopp det som gjør dette så interessant. Noen mener en ting, mens b.la. West System mener noe annet. Jeg er med på tanken om større anleggsflate, men samtidig får jeg det ikke helt til å gå opp: Vil man ikke med denne fremgangsmåten ende opp med en slags "vollgrav" når man lapper sammen mindre og mindre, samtidig som skaden er slipt større og større...? Jeg skal bruke polyester i motsetning til West System som bruker epoxy.

Teresa

Teresa

Tyggen skrev for 1 time siden:

Hvis du trenger å fylle i med noe gjør du det først, bare som støtte under glassfiberlaget - det kan være hva som helst. Jeg syns ikke det ser ut som du trenger å gjøre det.

Ellers er hva jeg beskrev over angående snittet/skjøten i en lav vinkel for å få en stor skjøte flate og gjevn belastnings overgang og samt de andre tipsene fra de andre, og så sliper du det jevnt/flatt oppå overflaten etterpå.

Takk som deler! Supert å få samlet flere tips i en og samme tråd.

Optimist1 skrev 59 minutter siden:

West system vet nok hva de driver med. Instruksjonsvideoen deres sier også det samme - størst bit først. Tror du har helt rett i det su sier over, større anleggsflate gir bedre vedheft der det er viktig - mot hullet. De har mye bra «gjør det selv» bruksanvisninger og videoer. Bruker du polyester eller epoxy? 

Det er nettopp det som gjør dette så interessant. Noen mener en ting, mens b.la. West System mener noe annet. Jeg er med på tanken om større anleggsflate, men samtidig får jeg det ikke helt til å gå opp: Vil man ikke med denne fremgangsmåten ende opp med en slags "vollgrav" når man lapper sammen mindre og mindre, samtidig som skaden er slipt større og større...? Jeg skal bruke polyester i motsetning til West System sin fremgangsmåte som benytter seg av epoxy. 

• Create New...