Jump to content

Vikingene reiste kanskje lenger enn man har vært klar over

Mizar

Recommended Posts

USA: Vikingskip oppdaget nær Mississippi-elven

Dette er mye lenger vest enn det hittil er gjort arkeologiske funn etter vikingene i Amerika.

Kanskje historien om vikinger i vesterled må omskrives...!

Vi ser at det er mye rar journalistikk her (etter norsk smak), håper dette ikke er "fake"!

Redigert av Mizar (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Jeg bare søkte på Wiking for å lese litt om den båttypen, og fikk opp den "meldingen". Så først etterpå at dette var et lite troverdig nettsted. Ganske utrolig egentlig, hva de får seg til å lage av fake news på dette nettstedet.

Jeg sjekket etter andre kilder og finner ikke noe om dette annet sted heller.

Så det der var nok fake, ja. Beklager feiltagelsen.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Tyggen skrev 6 minutter siden:

"viking" istede for "wiking".

Da får jeg bare opp andre båter som heter "viking",  jeg så etter Wiking Classic MS. Skulle bare sjekke opplysningene i en annonsetekst for akkurat den båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...