sunnmøre Svart 30.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 Har 36 fot med 29 hk. Fungerer heilt glimrande. Har ikkje inntrykk av at dei med 10 gongar så stor motor reiser så mange fleire Nm på ein sesong, eller ein ferie? Link to post
Ida Marie III Svart 30.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 Bårdp skrev 1 time siden: Om ikke du skjønner logikken er ikke så farlig. Hadde jeg fått båten full av hull hadde jeg satt ut flåten og gått i den. ??? Nei, for den blir umulig å forklare for deg... De aller fleste ville tett de største hullene først... Slik må det også være om en tror det er menneskelig forurensing som påvirker vær og vind... Link to post
pipe Svart 30.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 (redigert) Ida Marie III skrev 30 minutter siden: De aller fleste ville tett de største hullene først... Her har du tegnet ett godt bilde av tilstanden. Kina har meldt i fra om økning av utslippene. De kommer til å øke utslippene årlig med 5 ganger totalutslippet til Norge frem til 2030. Det blir mange Norger det i 2030. Først da har de en plan på å flate ut forbruket. Blir som att vi skal prøve å øse båten med sil i mellomtiden. Derfor ser jeg ingen grunn til å piske 5 millioner nordmenn til å kutte mer enn det som kommer naturlig med teknologi utvikling. Vi ser resultater da drivstoff forbruket vårt går ned og det kommer til å falle mye mer i årene som kommer. Redigert 30.Mars.2021 av pipe (see edit history) Link to post
Bårdp Svart 30.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 Men selv i 2030 har ikke kineserne nådd de utslippet vi har i dag. Å snakke om utslipp til de enkelte land blir bare tull da disse ikke er like store verken i areal eller folketall. En må se på utslippet pr hode skal det gi noen mening. Og der ligger vi dårlig an. Vi må nokk få opp prisene her betydelig og det fort skal vi komme noen vei. Link to post
Shore Svart 30.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 Mouche skrev for 22 timer siden: Har ingen leilighet i syden med mindre Sør-Norge inngår i den geografiske "definisjonen".. Regnes ikke Kreta som syden? Det er jo kun et par-tre måneder siden du sa at du hadde citrontrær i hagen på Kreta, men du har kanskje bare hage? Eller definerer du det slik at et hus ikke er en leilighet? Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
4l64tro55 Svart 30.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 Bårdp skrev 17 minutter siden: En må se på utslippet pr hode skal det gi noen mening. Og der ligger vi dårlig an. Vi må nokk få opp prisene her betydelig og det fort skal vi komme noen vei. Eneste måten å oppnå slike tall som Kina er å sette en like stor andel av befolkningen på bygda uten andre kjøretøy enn ei kjerre. Men da må de også få kaste søpla si i nærmeste elv. Beklager, men skal du sammenligne med Kina er det ingen tall som gir mening. Du må finne et land med jevnt over høyere levestandard å sammenligne med om du skal inkludere hele befolkningen. Link to post
Vestkystseiler Svart 30.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 6 hours ago, Korsfjord said: Hvorfor driver kineserne og bygger alle disse kullkraftverkene, tro? Kanskje de trenger energien til å produsere alt slags ræl som vi i Vesten kjøper fra dem ? Link to post
tuffff Svart 30.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 (redigert) Når skydekket legger seg og vindstilla kommer, så enten seiler jeg hjem - eller surrer sakte hjem med el-motoren. Ikke vært noe problem hittil. Åre er siste alternativ, men har ikke vært i bruk for det formålet hittil. Det går faktisk an å ha et båtliv båt et litt annet nivå enn bruk av tusen liter drivstoff i året. Konas første reaksjon med den nye seilbåten var at det var fint det gikk så sakte, for da ser du så mye. Redigert 30.Mars.2021 av tuffff (see edit history) Link to post
Recommended Posts