Grand Banks jr Startet 28.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2021 Litt kosmetisk og vedlikehold på den grønne. Owatrol penetrerende olje er jo stort sett god på metall som ikke skal ruste, og jeg har liggende Bengalack blandet i "Volvo grønn ". Men jeg har også spraylakk VP org. i rett farge. Noen steder vil jeg bruke Bengalack men andre steder vil jeg spraye. Jeg antar at spraylakk ikke sitter så godt på Owatrol olje. Hva bør jeg evt bruke som mellomlag? En type primer? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
per-pusling Svart 28.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2021 Eg har brukt kombinasjonen bengalack (påført med pensel) og owatrol på undersida av ein gamal bil. Har ikkje hatt problem med at det flassar av eller liknande. Mi erfaring er at du må vente ei halv vekes tid før overmaling, da tørketida på owatrol er lang. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 28.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2021 Ja, Bengalack skal sitte godt på. Har tidligere gjort som du sier på bilen. Men spraylakk tenker jeg blir hardere enn Benga og dermed ikke sitte så godt rett på Owatrol oljen..? Vet ikke helt hvordan det blir med spraylakk rett oppå Owatrol. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 28.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2021 Vil tro det kan gå bra. Det fantes tidligere en grunning kalt Owatropal som var velegnet til formålet. Rosa metallic på farge. Men denne har jeg ikke sett på mange år. Kanskje en helt vanlig grunning mellom gjør jobben? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Brigg Svart 28.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2021 Jeg sprayet for ett år siden VPs grønne spraylakk direkte på områder behandlet med Ovatrol-oljen avbildet ovenfor. Ikke noe problem så langt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.