olefr Startet 28.Mars.2021 Del på Facebook Startet 28.Mars.2021 Md5a oljeskift. Jeg skal skifte olje påmin VP MD5A. Her finnes ingen tappeplugg. Regner med at den må suges ut. Noen som har gode råd og erfaringer, som han deles? Sitér dette innlegget Link to post
per-pusling Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Stadfestar at det ikkje er tappeplugg. Fritt etter minne er det nokså trangt i peilerøyret, så dei tjukkaste slangane går ikkje nedi. Skaff deg ei ordentleg sugepumpe først som sist, ei slik handholdt i messing blir det mykje søl av. Den på biltema til 729,- er kurrant. Ellers er dette rett fram, varm opp olja/motor, la det kjøle seg litt ned, sug opp. 👍 Sitér dette innlegget Link to post
rosmhvalr Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Er det mulig å få ut oljen når man bytter oljefilter ? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Ikke fra pluggen til filtret jeg sugde opp oljen fra peilepinnehullet Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Sug opp fra peilepinnen, den som blir tipset om fra Biltema til rundt 700 gjør jobben selv med kald motor. Bytt filter, fyll olje 15w-40 mineralolje, start, stopp, sjekk nivå og eventuelt etterfyll, job done. Greit og billig og ta fin og grovfilter for diesel i samme slengen. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Ask Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Hei. Eg har hatt ein slik motor, og saknar den ikkje... Det er vanskeleg å få ut all olja. Det er difor viktig å skifta olja ofte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.