Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Motoren din varer kanskje bare 20 år istedenfor 21 år hvis du drøyer det til 1-2 år mellom hvert oljeskift :smiley:

Jeg skifter ikke nødvendigvis motoroljen hvert år selv hvis jeg ikke har brukt båten tilstrekkelig mye.

Da holder det med annethvert år.

Produsenten må bare ta høyde for et eller annet worst case scenario, og verkstedene skal jo ha inntekter de også. 

Primært serviceinntekter, ikke garantireparasjoner :giggle:

Men på bilen skifter jeg oljen hvert år. Den har jo dårligere arbeidsforhold generelt sett, enn en påhengsmotor.

Støv, korte turer uten å bli skikkelig varm, kaldstart på vinteren osv. Og så er det jo en dieselmotor, så de bør man ikke utsette oljeskiftene for lenge på. 5.000 km er passe, og tilfeldigvis ca. det jeg kjører i året :giggle:

Teerex

Teerex

Motoren din varer kanskje bare 20 år istedenfor 21 år hvis du drøyer det til 1-2 år mellom hvert oljeskift :smiley:

Jeg skifter ikke nødvendigvis motoroljen hvert år selv hvis jeg ikke har brukt båten tilstrekkelig mye.

Da holder det med annethvert år.

Produsenten må bare ta høyde for et eller annet worst case scenario, og verkstedene skal jo ha inntekter de også. 

Primært serviceinntekter, ikke garantireparasjoner :giggle:

• Create New...