Steinar Sandvik Startet 29.Mars.2021 Del på Facebook Startet 29.Mars.2021 Hei. Jeg har nylig kjøpt meg en Hansvik 21 Combi med en Wallas Safeflame 100 Ceramic i. Har ikke brukt dette tidligere så litt usikker. Når jeg skrur den på (har satt på maks), så starter den og lager en ganske høy lyd, nesten som en dårlig viftereim. Lyden går litt av og på, samtidig så lager den klikkelyder. Så går det en god stund så blir den venstre siden litt smålunken. Etter dette skjer det ikke stort annet enn lyden som kommer og går litt av og til. Blir ikke noe varmere enn litt smålunken på venstre plate. Er det noen som vet hva problemet kan være? Har prøvd å søke rundt, kikke i brukermanual, men blir ikke helt klok. Mvh Steinar Sandvik Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 29.Mars.2021 Del på Facebook Svart 29.Mars.2021 Høy lyd? Som en dårlig viftereim? Det kan være defekt brennluftmotor. Klikkelydene du hører er drivstoffpumpa. Skal trekke ca 2 cm parafin pr pumpeslag (tikk). Brenneren på denne står under venstre side, og høyre side blir oppvarmet av avgassene. Så høyre side er ca 60% av venstre. Er det gammelt drivstoff? Bruker helst Fritidsparafin Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Optimist1 Svart 29.Mars.2021 Del på Facebook Svart 29.Mars.2021 Sjekk returslangen. Den må ha fritt fall til tanken. Kjent problem. Min var installert feil. Hadde de samme symptomene som du beskriver, men vil da også lekke litt parafin under apparatet. Dette merker du nødvendigvis ikke hvis ikke du kan se under apparatet. Sitér dette innlegget Link to post
Steinar Sandvik Svart 30.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 (redigert) Takker for svar. Redigert 30.Mars.2021 av Steinar Sandvik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Steinar Sandvik Svart 30.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 Wallas Service skrev for 11 timer siden: Høy lyd? Som en dårlig viftereim? Det kan være defekt brennluftmotor. Klikkelydene du hører er drivstoffpumpa. Skal trekke ca 2 cm parafin pr pumpeslag (tikk). Brenneren på denne står under venstre side, og høyre side blir oppvarmet av avgassene. Så høyre side er ca 60% av venstre. Er det gammelt drivstoff? Bruker helst Fritidsparafin Litt usikker på om det er gammel parafin, det er den som sto i når jeg kjøpte den. Hvis brennluft motoren er defekt, er dette noe store greier å skifte og fornuftig prismessig? Ser ikke for meg at dette er noe som vil bli brukt ekstremt mye, men hadde jo vært kjekt å kunne hatt muligheten, men ønsker helst ikke å kjøpe en ny til 18-20.000 eller hva de koster. Optimist1 skrev for 9 timer siden: Sjekk returslangen. Den må ha fritt fall til tanken. Kjent problem. Min var installert feil. Hadde de samme symptomene som du beskriver, men vil da også lekke litt parafin under apparatet. Dette merker du nødvendigvis ikke hvis ikke du kan se under apparatet. Takker for tips, skal sjekke det og se om det kan være årsaken til den ikke varmer nok. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 30.Mars.2021 Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 Ny viftemotor koster kr 438,- inkl porto. Nytt kokeapparat koster ca kr 15 500,-. Bytt til ny Fritidsparafin, sjekk returslangen, og skift viftemotor så regner jeg med at det ordner seg. For å skifte motor trenger du lite verktøy, men du trenger en loddebolt. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Steinar Sandvik Svart 30.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 Wallas Service skrev 4 minutter siden: Ny viftemotor koster kr 438,- inkl porto. Nytt kokeapparat koster ca kr 15 500,-. Bytt til ny Fritidsparafin, sjekk returslangen, og skift viftemotor så regner jeg med at det ordner seg. For å skifte motor trenger du lite verktøy, men du trenger en loddebolt. Ok supert, vet du hvor jeg får kjøpt viftemotor til denne (evt modellnr?) ? Da skal jeg skaffe ny fritidsparafin også og sjekker returslangen. Steinar Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 30.Mars.2021 Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 Jeg har motorer. sendt melding. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.