Wooodieee Startet 31.Mars.2021 Del på Facebook Startet 31.Mars.2021 Skulle montere forgasser etter service og var så uheldig å knekke den ene forgasserbolten. Noen her som har noen tips til hvordan jeg kan få den ut? yamaha 9,9. 2007 Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Ligger flush med motorblokka, ikke med «gull» plata. Hvor kan jeg få tak i ny bolt? setter pris på all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/avtrekkere/skrueuttrekkere-5-stk-2000042008 kan dette fungere? Sitér dette innlegget Link to post
4l64tro55 Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Wooodieee skrev 13 minutter siden: https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/avtrekkere/skrueuttrekkere-5-stk-2000042008 kan dette fungere? "Grisepikk", som de kalles så fint, kan fungere. Man borer et hull i restene av skruen og skrur en sånn inn i hullet. Biltema sine er ikke av kjempekvalitet, men for meg har de gjort jobben oftere enn ikke. I verste fall kan man bore ut alt sammen og sette inn nye gjenger. Det fungerer også. Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Takk for innspill! skal få kommet meg på «klikk og hent»etterhvert å få skaffet meg en slik. Å satser på at det fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny bolt? Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Prøve forhandler av Yamaha? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Grisepikk er det ikke mange som har hatt suksess med i så små skruedimensjoner. Grunnen er at når du bruker de, så ekspanderer de i bolten, noe som ofte fører at skruen sitter ennå bedre fast. Ofte med det resultat at uttrekkeren knekker, spesielt i så små dimensjoner som her. Dette settet er det mye større mulighet for suksess med. https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/gjengeverktoy/skrueuttrekkersett-25-deler-2000040658 Ellers hvis mulig, hvis resterende del av skruen stikker litt på utsiden av blokka, så er å sveise på en mutter en enkel, og ofte god løsning. Eller kanskje levere på verksted å betale for en halvtime kan være beste, raskeste, billigste løsning hvis du ikke er over snittet handy. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Takk for gode innspill! Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Går det an å fjerne «gull plata» uten mye styr? Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Sitér dette innlegget Link to post
4l64tro55 Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Sørlandet2 skrev for 1 time siden: Dette settet er det mye større mulighet for suksess med. https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/gjengeverktoy/skrueuttrekkersett-25-deler-2000040658 Godt poeng. Det er kanskje så smått som M6? Et alternativ til det settet kan være å bore hull og banke inn en god Torx-bit. De biter litt bedre enn de HEX-pinnene i det settet. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Siden den knakk under montering skal det nok ikke så mye til. Bor ett hull å slå ned en Torx høres ut som en god ide Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Lærte noe nytt forleden, at det er noe som heter venstrebor. Kan det være løsningen ? Reedventilene (i ekte gull) fjernes med de tre skruene Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 pipe skrev 1 time siden: Siden den knakk under montering skal det nok ikke så mye til. Bor ett hull å slå ned en Torx høres ut som en god ide Takk for godt innspill, stemmer at den knakk under montering så kanskje den ikke sitter så godt. Skrotnisse skrev 23 minutter siden: Lærte noe nytt forleden, at det er noe som heter venstrebor. Kan det være løsningen ? Reedventilene (i ekte gull) fjernes med de tre skruene Ja stemmer det, så video på YouTube om det. Problemet med «vanelig» bor er at det kan stramme bolten slik at den sitter bedre. tenker og prøve med borr og torx i morgen, da det er det jeg har tilgjengelig nå (på hytte). Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Skrotnisse skrev 41 minutter siden: Lærte noe nytt forleden, at det er noe som heter venstrebor. Kan det være løsningen ? Reedventilene (i ekte gull) fjernes med de tre skruene så det er dette som er reedventilen😃 har hørt om det men aldri satt meg inn i hvor det er. Takk!, fjerner den muligens i morgen for bedre tilkomst. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 En god kar, som har gitt meg mange hjelpfulle tips. Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Sørlandet2 skrev 25 minutter siden: En god kar, som har gitt meg mange hjelpfulle tips. Mange fine måter der, prøver med torx i morgen. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 1.April.2021 Del på Facebook Svart 1.April.2021 Wooodieee skrev for 14 timer siden: Takk for godt innspill, stemmer at den knakk under montering så kanskje den ikke sitter så godt. Det er ikke kanskje engang. Den er løs. Bruker du ett venstre bor kommer den ut med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 Da kan jeg melde om at bolten er ute🤩 begynte og borre og puttet torx inn todeling og begynte å skru, satt veldig løst! takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 1.April.2021 Del på Facebook Svart 1.April.2021 Wooodieee skrev 25 minutter siden: Da kan jeg melde om at bolten er ute🤩 begynte og borre og puttet torx inn todeling og begynte å skru, satt veldig løst! takk for all hjelp! Supert 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 Nå mangler jeg bare ny bolt, skal høre med stokken/Herføl marina Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.