tom Cognac
mrtiger skrev 45 minutter siden:håper jeg ikke kuppet tråden din, men det virker som vi sitter i samme båt:)
Helt i orden
som du sier: sitter vi i samme båt. Mange dyktige båtfolk her som har mengder av forskjellig erfaringer - bra å kunne dele på kunnskapen
Greia er at jeg nå river/tar av trekket i taket på hard-top'en. Det har vært montert både mast med nav.lanterne og horn på taket. Når jeg får av trekket (skrogkledning) ser jeg at det er en plate (tre - finer i en eller annen form) sannsynligvis limt til glassfibertaket. Ledninger må altså ligge mellom glassfiberen og treplaten - på ett eller annet vis. Jeg skal få lånt meg et multiverktøy for å skrape av resten av skrogkledningen (altså i taket) og med den også forsøke å sage/gnage hull til gjennomføringene til ledningene (det er en liten lekkasje der, var litt fuktig der i dag) - men så vet jeg ikke mer Skal ha ny mast som jeg holder på å designe i rustfritt. Med plass til nav.lanterne, topp/ankerlanterne og horn.
Skrogsidene kommer seinere, men samme operasjon skal gjøres der også
Har man båt blir man ikke arbeidsledig. Men som kona sier: det er jo hobbyen din - så da så........