JLN Startet 1.April.2021 Link til dette innlegget Startet 1.April.2021 (redigert) I saltvann skal en vel bruke sink ?? Jeg har kjøpt og montert anode på Sleipner baugpropell. Ser nå at butikken har solgt meg anode i aluminium selv om jeg ba om sink. Hva sier ekspertene ? ? Går dette greit eller bør jeg bytte ? Båten ligger ute 6 - 7 mnd ?? Redigert 1.April.2021 av janln (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
crewchief73 Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Jobbet mange år med båtproduksjon. Vi brukte følgende: Sink - Sjøvann Magnesium - Ferskvann Aluminium - Båter som går både i fersk- og sjøvann. Feks hvis du har båtplass i ferskvann og kjører mye ut i sjøvann. Alu skal være ok, men ville vurdert å bytte siden båten ligger lenge ute. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 janln skrev On 1.4.2021 at 16.33: Jeg har kjøpt og montert anode på Sleipner baugpropell. Ser nå at butikken har solgt meg anode i aluminium selv om jeg ba om sink. Sleipner leverer nå kun alu anoder. Ikke spør meg hvorfor. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Er nok så enkelt at alu holder bra og fungerer i både salt og brakkvann. På skip som ligger i saltvann i 5 år benyttes det alu anoder Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 (redigert) Ingen problem med alu anoder på baugpropell. Ofrer seg fint i saltvann. Redigert 4.April.2021 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.