Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Joda kabelen tåler dette, men det er ladeslutt spenning jeg er interessert i. Derfor jeg tenker at man må vente til man ser hvor høy spenning regulator leverer. Leverer den bare 14,2-14,3 så tåler vi ikke noen som helst av spenningstap. Jeg tok utgangspunkt på 6A strøm og avstand mellom motor og batteri på 2 meter. Men uansett så er 6A så lite strøm at om batteriet er tappet mye så vil hver eneste mV spille inn på tiden det tar å lade batteriet opp. Om du mister 0,2V i spenningstap så utgjør det mye strøm så lenge ladingen pågår. At den er levert med x mm2 er ingen god referanse, da man ofte ser underdimensjonerte system originalt 

Båten til kompisen min vil ha en elektrisk linehaler og da må jeg prøve å få ladingen så optimal som mulig, slik at han ikke trenger landstrømlader. Den lille biten kabel fra likeretter er så kort at den er ikke noe å bry seg om, men man bør ikke forlenge dette kvadratet noe særlig, i alle fall i dette tilfellet. 

Kjellg

Kjellg

Joda kabelen tåler dette, men det er ladeslutt spenning jeg er interessert i. Derfor jeg tenker at man må vente til man ser hvor høy spenning regulator leverer. Leverer den bare 14,2-14,3 så tåler vi ikke noen som helst av spenningstap. Jeg tok utgangspunkt på 6A strøm og avstand mellom motor og batteri på 2 meter. Men uansett så er 6A så lite strøm at om batteriet er tappet mye så vil hver eneste mV spille inn på tiden det tar å lade batteriet opp. Om du mister 0,2V i spenningstap så utgjør det mye strøm så lenge ladingen pågår. At den er levert med x mm2 er ingen god referanse, da man ofte ser underdimensjonerte system originalt 

Kjellg

Kjellg

Joda kabelen tåler dette, men det er ladeslutt spenning jeg er interessert i. Derfor jeg tenker at man må vente til man ser hvor høy spenning regulator leverer. Leverer den bare 14,2-14,3 så tåler vi ikke noen som helst av spenningstap. Jeg tok utgangspunkt på 6A strøm og avstand mellom motor og batteri på 2 meter. Men uansett så er 6A så lite strøm at om batteriet er tappet mye så vil hver eneste mA spille inn på tiden det tar å lade batteriet opp. Om du mister 0,2V i spenningstap så utgjør det mye strøm så lenge ladingen pågår. At den er levert med x mm2 er ingen god referanse, da man ofte ser underdimensjonerte system originalt 

Kjellg

Kjellg

Joda kabelen tåler dette, men det er ladeslutt spenning jeg er interessert i. Derfor jeg tenker at man må vente til man ser hvor høy spenning regulator leverer. Leverer den bare 14,2-14,3 så tåler vi ikke noen som helst av spenningstap. Jeg tok utgangspunkt på 6A strøm og avstand mellom motor og batteri på 2 meter. 

• Create New...