mlauv
The Saint skrev 26 minutter siden:Om du har tatt ut 20 hk av motoren så en nok original propell litt liten. Regner med at du får en del slipp.
Er ganske sikke på at begge propellene er laget av ss. (Stainless steel). Mulig den ene er 304 og den andre 316 kvalitet, men står ikke noe om det. Det kan i så fall forklare prisforskjellen. Så burde ikke være noe særlig forskjell annet enn at 316 er mer holdbart. (Rustfri vs Rustfri syrefast).
Mener at Tohatsu propeller ikke passer Yamaha, men er ikke sikker. Husk at det er ikke bare det at den skal passe inn på akselen. Den må også ha riktig lengde til akselen.
En to takts motor vi ha en markant vekt fordel på små båter. Har en gammel Yamaha 2t motor. Den bærer jeg lett med meg i en hånd. Men den går det heller ikke an å ta ut mer enn 15 hk av. (Har faktisk bærehåndtak). Mens min 9.9 Sport veier 51 kg. Skal du ha overflate propell så bør du nok bygge om til "nose cone" vann inntak. Ser for meg at det blir mye jobb.
så alt i alt så æ d lettast, greiast å billigast å bare kjøpe stålpropell strl
9 1/4x12 eller noke da?
ein kompis av meg hadde ein hurricane 370 med vmax jr (2takt) og ein solas propell.
9 1/4 x 11
og den æ 14 spline å til tohatsu om eg ikkje tar heilt feil, æ ikkje sikkert d va den men trur d. den funka på både min og hans motor