B.K Startet 1.April.2021 Link til dette innlegget Startet 1.April.2021 Hei, Etter vinteren så byttet jeg motor og gir olje på påhengsmotoren, samt kjørte ferskvann igjennom med hageslange og klokker. Motoren startet lett. Etter sjøsetting kjørte jeg vel i 3 min så dauet motoren. Har ikke fått start etter dette. Jeg mistenkte kondens/vann i bensinen da tank har stått i båten ute i løpet av vinteren. Jeg byttet da ut bensinen i tanken, drenerte forgasseren og bensinfilteret. Den vil fortsatt ikke starte. Den kjinner, men ingen tenning. Kjølevanns strålen er der, så jeg mistenker ikke at den kan ha skåret seg..... Er det noen som har noen gode tips ? har ikke sjekket pluggene enda, men den startet jo ved sjøsettingen. Gode råd mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Er nok noe rusk i forgasseren. Må åpne den og rengjøre. Har du tilgang til, ultralyd er det det beste, viss ikke kan du bruke trykkluft, fiskesene El. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Om jeg ikke husker helt feil så har disse motorene problemer med en pakning i forgasseren som sveller om den står med bensin i forgasseren ved lagring. Tror det var en dyse tetning. Men dette er bare tatt fra erindring. Sikkert noen her som vet. Sitér dette innlegget Link to post
B.K Svart 1.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Det er en 2016/17 modell, sort deksel. De kom vel i 2017.....? Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 B.K skrev 24 minutter siden: Det er en 2016/17 modell, sort deksel. De kom vel i 2017.....? Sort deksel sier ingen ting om hvilken modell det er. Det er bare ett opsjon. Blir levert med både sort og grått deksel. Men ja, det var en modell forandring i 2017. Men er usikker på hva som ble forandret. Se på CE merkingen så vet du hvilken modell det er. Står det 2017 så er motoren 2017 eller senere modell. Bildet viser hvor du finner CE merkingen omringet med rødt. Sitér dette innlegget Link to post
B.K Svart 1.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Mange takk for gode råd ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.