Jump to content

Volvo Penta DPH - Fjerne plastring

trydis

Recommended Posts

Den må jokkes ut. Sleit med det for to dager siden. Den er ikke gjenget, men sitter i et spor, så den må vris og dras ut. Min satt mistenkelig godt med tanke på at mekaniker skal ha utført oljeskift for 4uker siden. Den må av for at olje skal byttes...

• 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Forsøkte å få denne plastringen av i kveld, men får den ikke ut av sporet selv om enkelt kan roteres. Ikke lett å få godt grep og stor kraft ? Antar at det ikke hjelper at gradestokken kryper nedover for tiden, som fører til at plasten blir stivere. Forsøkte også å dunke forsiktig på kiler av plast, men til ingen nytte.

Har også trålet nettet etter videoer, men finner ingen angående akkurat dette, så tydeligvis ikke et veldig utbredt problem ?

Vurderer å bruke en varmepistol (stor avstand) for å forsøke å varme opp plasten litt og dermed gjøre den mykere, men vet ikke om det er noe poeng...

Tips mottas med stor takk!

Den sitter godt den plastringen ja, min sprakk første gang jeg tok den av. (Var sikkert gammel og sprø).

Men på mitt DPH drev fra 2008 klarer jeg å ta av dekselet/kappen som dekker tappepluggen uten å ta av plastringen. Kappen går akkurat forbi plastringen, litt trangt å komme til boltene til kappen, men det går fint. Så de siste sesongene har jeg ikke tatt av plastringen ved service/oljeskift.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...