Jump to content

Edit History

v90

v90

Hjelper en kamerat som har fått rustvann og avleiringer på feskvannsiden i sin 61A montert i en NordWest 900.

Det har har vært en liten intern lekkasje i varmeveksler mellom ferskvann og sjøvann i ett par tre år pga frostsprenging. 

Noen med erfaring med rens av ferskvann 

Hvor på motoren er det best å koble til tur og retur sløyfe for å sirkulere renseveske blanding. 

Tenkte litt på å gå inn og ut på slanger for varmeuttak til bla VVB, inn på topp av eksosmanifoil og ut på rør mellom sirkulasjonspumpe og varmeveksler. Men da er jeg usikker på om jeg får med hele motoren siden oljekjøler ligger lavere. Er ett tappe punkt der, men med en veldig liten plugg.

Leser i andre tråder her at systemrens er mye brukt, men er den hissig for å ta med seg all rust? Ser også at radiator rens kan fungere. Tåler alu deler saltsyre?

Gode tips mottas :)

v90

v90

Hjelper en kamerat som har fått rustvann og avleiringer på feskvannsiden i sin 61A montert i en NordWest 900.

Det har har vært en liten intern lekkasje i varmeveksler mellom ferskvann og sjøvann i ett par tre år pga frostsprenging. 

Noen med erfaring med rens av ferskvann 

Hvor på motoren er det best å koble til tur og retur sløyfe for å sirkulere renseveske blanding. 

Tenkte litt på å gå inn og ut på slanger for varmeuttak til bla VVB, inn på topp av eksosmanifoil og ut på rør mellom sirkulasjonspumpe og varmeveksler. Men da er jeg usikker på om jeg får med hele motoren siden oljekjøler ligger lavere. Er ett tappe punkt der, men deler veldig liten plugg.

Leser i andre tråder her at systemrens er mye brukt, men er den hissig for å ta med seg all rust? Ser også at radiator rens kan fungere. Tåler alu deler saltsyre?

Gode tips mottas :)

v90

v90

Hjelper en kamerat som har fått rustvann og avleiringer på feskvannsiden i sin 61A montert i en NordWest 900.

Det har har vært en liten intern lekkasje i varmeveksler mellom ferskvann og sjøvann i ett par tre år pga frostsprenging. 

Noen med erfaring med rens av ferskvann 

Hvor på motoren er det best å koble til tur og retur sløyfe for å sirkulere renseveske blanding. 

Tenkte litt på å gå inn og ut på slanger for varmeuttak til bla VVB, inn på topp av eksosmanifoil og ut på rør mellom sirkulasjonspumpe og varmeveksler. Men da tror jeg ikke jeg får med hele motoren siden oljekjeler ligger lavere.

Leser i andre tråder her at systemrens er mye brukt, men er den hissig for å ta med seg all rust? Ser også at radiator rens kan fungere. Tåler alu deler saltsyre?

Gode tips mottas :)



×
×
  • Create New...