v90 Startet 1.April.2021 Link til dette innlegget Startet 1.April.2021 (redigert) Hjelper en kamerat som har fått rustvann og avleiringer på feskvannsiden i sin 61A montert i en NordWest 900. Det har har vært en liten intern lekkasje i varmeveksler mellom ferskvann og sjøvann i ett par tre år pga frostsprenging. Noen med erfaring med rens av ferskvann Hvor på motoren er det best å koble til tur og retur sløyfe for å sirkulere renseveske blanding. Tenkte litt på å gå inn og ut på slanger for varmeuttak til bla VVB, inn på topp av eksosmanifoil og ut på rør mellom sirkulasjonspumpe og varmeveksler. Men da er jeg usikker på om jeg får med hele motoren siden oljekjøler ligger lavere. Er ett tappe punkt der, men med en veldig liten plugg. Leser i andre tråder her at systemrens er mye brukt, men er den hissig for å ta med seg all rust? Ser også at radiator rens kan fungere. Tåler alu deler saltsyre? Gode tips mottas :) Redigert 1.April.2021 av v90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Jeg ville gått for Systemrens. Godt nok. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.