POL Startet 2.April.2021 Link til dette innlegget Startet 2.April.2021 Vurderer og montere en ankervinsj akter på en Beneteau 680 2013 mod. I den forbindelse lurer jeg på om noen andre eiere av lignende båt har gjort dette. Hvor har dere plassert vinsjen og hvilken type vinsj har dere valgt? Lurte på om den event. kunne plasseres oppå "fiskekassen" som er på babord side akter, da med forsterkninger av lokket på denne kassen. Event. montere den innvendig i denne kassen,men ser for meg at da vil det kanskje bli liten plass til ankerlinen her.Et annet alternativ jeg har tenkt på, var og lage en mindre kasse oppå det eksisterende lokket(forsterke dette) og montere vinsjen på dette og bruke "fiskekassen" under som rom for ankerlinen. Det er i alle tilfeller snakk om en vinsj med blyline og trolig Bruceanker på 7,5 kg. Hadde vært fint om noen med erfaringer ang. dette ville svare på dette. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 3.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Ingen her inne som kan bistå? Forøvrig god påske til alle på Forumet! Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 (redigert) Sett denne siden? Noen tips https://sleipner.no/pakker/vinsjer/ Redigert 5.April.2021 av omhI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 5.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Takk skal du ha for tipset, men fant ikke Antares 6.80 i denne oversikten Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 13.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2021 Løfter denne igjen. Er det noen som kan komme med tips? Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 13.April.2021 Link til dette innlegget Svart 13.April.2021 Jeg ser jeg hadde lagra en annonse der det var montert. kanskje den kan gi deg noe tips. https://www.finn.no/200320955 Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 13.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2021 Takk skal du ha, jeg hadde selv lagret denne annonsen,men selger hadde ikke lyst til og oppgi kjøper p.g.a. personvern etc. På en måte forståelig. Sitér dette innlegget Link to post
frankive Svart 3.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2022 @POL hvordan gikk monteringen? Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 5.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2022 Hei. Du kan ringe meg på 98822021, så kan vi snakkes. mvh POL Sitér dette innlegget Link to post
frankive Svart 11.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2022 @POL Du har ikke noen bilder av installasjonen? Har sett noen bilder fra andre installasjoner hvor man har installert vinsj inne i selve boksen. De har da senket gulvet i selve boksen. Usikker på hvordan man gjør det dog.. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 12.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2022 Jeg fikk laget en liten glassfiberkasse som jeg monterte på lokket av "fiskekassen". Opp på denne monterte jeg vinsjen - en Ilas Captein 1000W. Fikk da høyde på vinsjen slik at ankerlina gikk rett i "fiskekassa". Innvendig montering i boksen har jeg ikke erfaring med. Tror dette kan bli innviklet med hensyn til plass. I alle tilfelle må du nok senke gulvet i boksen for og få plass til ankerlina. Skal se om jeg kan få tatt et bilde installasjonen min.Var en del arbeid og "tankevirksomhet" for og få alt skikkelig festet på en forsvarlig måte. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 12.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2022 Her er en link til en tidligere annonse på finn.no som viser tilsvarende som jeg har gjort det. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=190241914 bilde 17 / 45 Sitér dette innlegget Link to post
frankive Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Fin løsning! støpte du kassen selv? Eller er det båtforretninger som gjør dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.