Jump to content

Ankervinsj til Beneteau 680 2013

POL

Recommended Posts

Vurderer og montere en ankervinsj akter på en Beneteau 680 2013 mod. I den forbindelse lurer jeg på om noen andre eiere av lignende båt har gjort dette.

Hvor har dere plassert vinsjen og hvilken type vinsj har dere valgt? Lurte på om den event. kunne plasseres oppå "fiskekassen" som er på babord side akter, da med forsterkninger av lokket på denne kassen. Event. montere den innvendig i denne kassen,men ser for meg at da vil det kanskje bli liten plass til ankerlinen her.Et annet alternativ jeg har tenkt på, var og lage en mindre kasse oppå det eksisterende lokket(forsterke dette) og montere vinsjen på dette og bruke "fiskekassen" under som rom for ankerlinen. Det er i alle tilfeller snakk om en vinsj med blyline og trolig Bruceanker på 7,5 kg.

Hadde vært fint om noen med erfaringer ang. dette ville svare på dette.

• 1 år senere...

Jeg fikk laget en liten glassfiberkasse som jeg monterte på lokket av "fiskekassen". Opp på denne monterte jeg vinsjen - en Ilas Captein 1000W. Fikk da høyde på vinsjen slik at ankerlina gikk rett i "fiskekassa".

Innvendig montering i boksen har jeg ikke erfaring med. Tror dette kan bli innviklet med hensyn til plass.

I alle tilfelle må du nok senke gulvet i boksen for og få plass til ankerlina. Skal se om jeg kan få tatt et bilde installasjonen min.Var en del arbeid og "tankevirksomhet" for og få alt skikkelig festet på en forsvarlig måte.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...