Jump to content

Tips til kalesjeprosjekt?

Corvin17

Recommended Posts

Jeg har en havnekalesje, som vist på bildet, som er for lav bak til sitte under den, og den er stort sett kun ment som en havnekalesje. Men jeg vurderer muligheten for å montere et par avtagbare stenger, eller lignende, bakerst slik at jeg kan løfte kalesjen, ved behov, så den ligger i en tilnærmet rett linje fra frontvinduene og bakover og dermed kan vi sitte under den når den ligger rolig i havnen. Ville høre med dere om dere har noen tips eller har sett noen gjøre noe lignende før?

47372E58-2A85-4563-B54F-4931A26C8887.png

Min første tanke er at du nok må ha 2 forskjellige kalesjer, en som du kan sitte under når du skal kose deg i havn og en som er til for å holde regnet borte i havnen når du ikke er der. Har vanskelig for å se hvordan den sammen kalesjen som er stor nok til å felles opp skal være spent/stram nok til å ikke samle vann når den er nedfelt.

Har du vurdert å kjøpe stenger, bøye disse og sy selv?

ne.andersson skrev On 3.4.2021 at 9.05:

Min første tanke er at du nok må ha 2 forskjellige kalesjer, en som du kan sitte under når du skal kose deg i havn og en som er til for å holde regnet borte i havnen når du ikke er der. Har vanskelig for å se hvordan den sammen kalesjen som er stor nok til å felles opp skal være spent/stram nok til å ikke samle vann når den er nedfelt.

Har du vurdert å kjøpe stenger, bøye disse og sy selv?

Er det forresten vanskelig å bøye slikt til selv? Bruker man varme eller bare slik bøyefjær som man brukte på stive elektro pvc rør før i tiden?

Corvin17 skrev for 3 timer siden:

Er det forresten vanskelig å bøye slikt til selv? Bruker man varme eller bare slik bøyefjær som man brukte på stive elektro pvc rør før i tiden?

tja det spørs vel helt hvor nøye man ønsker å være, når jeg gjorde det så fylte jeg rørene med sand og tapet dem igjen før vi bøyde de mot en lyktestolpe :giggle: spørs vel litt hvor viktig det er med at den er riktig på mm, for det ble ikke vår. Men nå med litt bedre tid og erfaring tror jeg fint at jeg ville fått det til ja.

Redigert av ne.andersson (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...