Corvin17 Startet 2.April.2021 Link til dette innlegget Startet 2.April.2021 Jeg har en havnekalesje, som vist på bildet, som er for lav bak til sitte under den, og den er stort sett kun ment som en havnekalesje. Men jeg vurderer muligheten for å montere et par avtagbare stenger, eller lignende, bakerst slik at jeg kan løfte kalesjen, ved behov, så den ligger i en tilnærmet rett linje fra frontvinduene og bakover og dermed kan vi sitte under den når den ligger rolig i havnen. Ville høre med dere om dere har noen tips eller har sett noen gjøre noe lignende før? Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 3.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Båten er forresten 15 fot, så det er snakk om en forholdsvis liten havnekalesje Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Min første tanke er at du nok må ha 2 forskjellige kalesjer, en som du kan sitte under når du skal kose deg i havn og en som er til for å holde regnet borte i havnen når du ikke er der. Har vanskelig for å se hvordan den sammen kalesjen som er stor nok til å felles opp skal være spent/stram nok til å ikke samle vann når den er nedfelt. Har du vurdert å kjøpe stenger, bøye disse og sy selv? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Du kan selvfølgelig løfte den på stenger, da blir den som en slags Bimini topp... Men som ne.andersson sier, blir den for kort på sidene, så der blir det full åpning... Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 4.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Ja sant.. ikke vurdert å sy, enda hvertfall og håper jeg slipper det! Har bedt om pris hos litt forskjellige kalesjemakere, så får vi se hva det blir til Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 5.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 ne.andersson skrev On 3.4.2021 at 9.05: Min første tanke er at du nok må ha 2 forskjellige kalesjer, en som du kan sitte under når du skal kose deg i havn og en som er til for å holde regnet borte i havnen når du ikke er der. Har vanskelig for å se hvordan den sammen kalesjen som er stor nok til å felles opp skal være spent/stram nok til å ikke samle vann når den er nedfelt. Har du vurdert å kjøpe stenger, bøye disse og sy selv? Er det forresten vanskelig å bøye slikt til selv? Bruker man varme eller bare slik bøyefjær som man brukte på stive elektro pvc rør før i tiden? Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 (redigert) Corvin17 skrev for 3 timer siden: Er det forresten vanskelig å bøye slikt til selv? Bruker man varme eller bare slik bøyefjær som man brukte på stive elektro pvc rør før i tiden? tja det spørs vel helt hvor nøye man ønsker å være, når jeg gjorde det så fylte jeg rørene med sand og tapet dem igjen før vi bøyde de mot en lyktestolpe spørs vel litt hvor viktig det er med at den er riktig på mm, for det ble ikke vår. Men nå med litt bedre tid og erfaring tror jeg fint at jeg ville fått det til ja. Redigert 5.April.2021 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 6.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 Hehe ja men da burde jeg nok klare det med det utstyret jeg har tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.