Wooodieee Startet 2.April.2021 Del på Facebook Startet 2.April.2021 Hei! er 15 år (blir 16 snart) og ønsker og kjøpe meg en ny båt. (Har grand 340 med 15hk Yamaha 2 takt i dag). Jeg har forelsket meg i musling og syntes det er en veldig kul båt! Hva bør jeg se etter når jeg ser på muslinger på feks Finn.no. Båtene begynner jo og bli litt eldre, men forstår det slikt at disse båtene er konstruert veldig solid. Har lest omtrent alt som er her på forumet om musling. Hva må jeg se etter på så «gamle» muslinger? hva syntes dere om denne? Og hva tenker dere om prisen? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=174270664 ser det ligger flere på Finn.no og følger også med på Facebook til en viss grad. Send gjerne linker på muslinger på Facebook også! mvh Herman Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 2.April.2021 Del på Facebook Svart 2.April.2021 Jeg ville sett etter bygging enten hos Westermoen, eller hos Rana båt. Har en bygd hos Rana og den er veldig solid👍 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 2.April.2021 Del på Facebook Svart 2.April.2021 (redigert) Muslingen er god uansett alder, er faktisk litt tidsmaskinpreg over de. Jeg er nærmere 40, men med engang jeg sitter i en musling så blir jeg som en dritunge igjen, vil kjøre med masse løft og leiter etter bølger :) Jeg ville sett etter sprekker i tunellen, hvis åpner luka forann og putter ett arbeidslys nedi der så kan man ofte se sprekkene ganske lett. Så ville jeg sett etter sprekker i akterspeilet og skruehull i gulvet på båten Musling uten vanntunell er bare tull med mindre man har skikkelig stor motor bakpå. Syns heller ikke 42knop med 70hk er bra, jeg får den farta med 40etec og jeg prøvekjørte en i helga med 75etec som gjorde 47knop på første prøvetur med første propell Redigert 2.April.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 3.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2021 Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Wooodieee Svart 3.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2021 Eika skrev for 9 timer siden: Muslingen er god uansett alder, er faktisk litt tidsmaskinpreg over de. Jeg er nærmere 40, men med engang jeg sitter i en musling så blir jeg som en dritunge igjen, vil kjøre med masse løft og leiter etter bølger :) Jeg ville sett etter sprekker i tunellen, hvis åpner luka forann og putter ett arbeidslys nedi der så kan man ofte se sprekkene ganske lett. Så ville jeg sett etter sprekker i akterspeilet og skruehull i gulvet på båten Musling uten vanntunell er bare tull med mindre man har skikkelig stor motor bakpå. Syns heller ikke 42knop med 70hk er bra, jeg får den farta med 40etec og jeg prøvekjørte en i helga med 75etec som gjorde 47knop på første prøvetur med første propell Blir musling veldig ustabil uten vanntunnel? Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Siden du har en jolle i dag ville jeg utvidet søket til også å sett på Wesling 16 open som er litt mer båt, men som allikevel er meget artig å kjøre. Jeg hadde det mye morsomt med min. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Wooodieee Svart 3.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2021 Barbaria skrev 32 minutter siden: Siden du har en jolle i dag ville jeg utvidet søket til også å sett på Wesling 16 open som er litt mer båt, men som allikevel er meget artig å kjøre. Jeg hadde det mye morsomt med min. fin båt det også! Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Du finner kanskje noe info her også: https://www.facebook.com/groups/144861738641/?ref=share Team Linge Design Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Wooodieee Svart 3.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2021 Rolf skrev for 5 timer siden: Du finner kanskje noe info her også: https://www.facebook.com/groups/144861738641/?ref=share Team Linge Design Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.