Jump to content

Musling, God ungdomsbåt? Og hva bør man se etter ved kjøp av musling?

Wooodieee

Recommended Posts

Hei! 

er 15 år (blir 16 snart) og ønsker og kjøpe meg en ny båt. (Har grand 340 med 15hk Yamaha 2 takt i dag). Jeg har forelsket meg i musling og syntes det er en veldig kul båt! Hva bør jeg se etter når jeg ser på muslinger på feks Finn.no. Båtene begynner jo og bli litt eldre, men forstår det slikt at disse båtene er konstruert veldig solid. Har lest omtrent alt som er her på forumet om musling. Hva må jeg se etter på så «gamle» muslinger? 

hva syntes dere om denne? Og hva tenker dere om prisen?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=174270664

ser det ligger flere på Finn.no og følger også med på Facebook til en viss grad. Send gjerne linker på muslinger på Facebook også! 

mvh Herman

Muslingen er god uansett alder, er faktisk litt tidsmaskinpreg over de. Jeg er nærmere 40, men med engang jeg sitter i en musling så blir jeg som en dritunge igjen, vil kjøre med masse løft og leiter etter bølger :) 

Jeg ville sett etter sprekker i tunellen, hvis åpner luka forann og putter ett arbeidslys nedi der så kan man ofte se sprekkene ganske lett. Så ville jeg sett etter sprekker i akterspeilet og skruehull i gulvet på båten 

Musling uten vanntunell er bare tull med mindre man har skikkelig stor motor bakpå. Syns heller ikke 42knop med 70hk er bra, jeg får den farta med 40etec og jeg prøvekjørte en i helga med 75etec som gjorde 47knop på første prøvetur med første propell 

Redigert av Guest (see edit history)
Eika skrev for 9 timer siden:

Muslingen er god uansett alder, er faktisk litt tidsmaskinpreg over de. Jeg er nærmere 40, men med engang jeg sitter i en musling så blir jeg som en dritunge igjen, vil kjøre med masse løft og leiter etter bølger :) 

Jeg ville sett etter sprekker i tunellen, hvis åpner luka forann og putter ett arbeidslys nedi der så kan man ofte se sprekkene ganske lett. Så ville jeg sett etter sprekker i akterspeilet og skruehull i gulvet på båten 

Musling uten vanntunell er bare tull med mindre man har skikkelig stor motor bakpå. Syns heller ikke 42knop med 70hk er bra, jeg får den farta med 40etec og jeg prøvekjørte en i helga med 75etec som gjorde 47knop på første prøvetur med første propell 

Blir musling veldig ustabil uten vanntunnel? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...