Bergen780 Startet 3.April.2021 Link til dette innlegget Startet 3.April.2021 Hei, har byttet ene gjennomføringen i båten til kompositt fra messing. På den gamle gjennomføringen var det festet en kabel med slangeklemme. Antar dette var jordutligning. Nå er jeg litt i stuss hvor jeg kan koble denne for å få et godt utligningspunkt. Noen som har et godt forslag? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Er ikke ledningens andre ende koplet til en utvendig sinkanode? Alle dine gamle skroggjennomføringer har kanskje tilsvarende ledning? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Lazyjack Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 arkmarin skrev for 2 timer siden: Er ikke ledningens andre ende koplet til en utvendig sinkanode? Alle dine gamle skroggjennomføringer har kanskje tilsvarende ledning? Det betyr jo bare at du har tatt en gjennomføring ut av kretsen. De andre lever jo godt videre på samme forbindelse. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 3.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Takk for svar til begge to. Har ikke fulgt kabelen til andre enden, men det er riktig at de andre gjennomføringene også har tilsvarende kabel. Da er dette kun for anode (sannsynligvis) og ikke jordkobling for 12 til noe? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Bergen780 skrev 1 time siden: Da er dette kun for anode (sannsynligvis) og ikke jordkobling for 12 til noe? Tror det kanskje. Hvis du vil finne det ut, må du nok følge kabelen og finne ut hva den andre enden er festet til. Hvis du fortsatt lurer, anbefaler jeg å ta et bilde og legge det ut her. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
index Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Det er kun for anode. Bare å kople forbi. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bergen780 Svart 4.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Takk for svar folkens, da har jeg kontroll ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.