larole Startet 3.April.2021 Link til dette innlegget Startet 3.April.2021 Som tittelen antyder, er det mulig å finne ut eiere bakover i tid forutsatt at de har registrert båten i sitt navn? Mvh O Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Du får sjekke med Småbåtregisteret som driftes av RS. Det tidligere registeret som ble administrert av politiet gikk på dynga i forrige årtusen. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Lazyjack skrev 7 minutter siden: Du får sjekke med Småbåtregisteret som driftes av RS. Det tidligere registeret som ble administrert av politiet gikk på dynga i forrige årtusen. Det forrige registeret var det Tollvesenet som drev... mange tiår siden politiet drev register... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 (redigert) Ida Marie III skrev 10 minutter siden: Det forrige registeret var det Tollvesenet som drev... mange tiår siden politiet drev register... Du skriver det forrige registeret? Det er vel det samme registeret som RS overtok driften av etter Tollvesenet. Redigert 3.April.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Hvis båten er registrert i NOR, har de kontroll, men vet ikke om en uten videre får innsyn. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Lazyjack skrev for 15 timer siden: Det er vel det samme registeret som RS overtok driften av etter Tollvesenet RS overtok ikke noe som helst fra tollvesenet. De startet helt på nytt, med blanke ark og åpen lommebok. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 X10an skrev 2 minutter siden: RS overtok ikke noe som helst fra tollvesenet. De startet helt på nytt, med blanke ark og åpen lommebok. Ja, det er slik jeg også har forstått det... Tollvesenets register var uten årsgebyr, og funket godt...det kan en neppe si om RS... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 RS overtok vel både lister og reg numre fra Tollvesenet. Så at de startet med blanke ark er ikke riktig. De fikk et oppegående register av staten som kompensasjon for reduserte statlige tilskudd. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tom Cognac Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Ida Marie III skrev 2 minutter siden: Tollvesenets register var uten årsgebyr, og funket godt...det kan en neppe si om RS... Jeg hadde båt i mange år, solgte den siste fra da i 1996. Var uten båt da i mange år. Båtene var registrert hos tollvesenet. Vet ikke hvor bra det fungerte, men når jeg har hatt båt har jeg alltid vært medlem hos RS. Og der har hjelpen vært 1.klasses - når jeg har trengt den en sjelden gang. Kjøpte båt igjen for 1,5 år siden, hva har skjedd med RS siden sist jeg var medlem som gjør at man, sitat: "det kan en neppe si om RS".......................??? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
tom Cognac Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 index skrev 4 minutter siden: RS overtok vel både lister og reg numre fra Tollvesenet. Det er slik jeg husker det Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Gungne Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Jeg tok en telefon til småbåtregisteret og fikk svar på omtrent alt jeg møtte ønske. Men dama på telefonen sa at dersom det var båt som var registrert i det eldste registret, så ville hun ikke kunne hjelpe. Min båt ble registrert i 1988, og det var ikke noe problem å finne ut av. Jeg fikk til og med samme registreringsnummer som første eier av båten, selv om båten har vært uregistrert de siste 15 årene. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 index skrev 5 minutter siden: RS overtok vel både lister og reg numre fra Tollvesenet Er veldig åpen for at jeg har feil opplysninger, men kilden min er RS. Da jeg skulle registrere båten min ca. 2010 skulle de ha meg gjennom hele dokumentasjonsmølla, selv om båten allerede hadde regnummer fra tollvesenets register. Det var RS selv som opplyste meg om at de ikke hadde tilgang til tidligere opplysninger fra Tollvesenet. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 altera mulier skrev 6 minutter siden: Jeg hadde båt i mange år, solgte den siste fra da i 1996. Var uten båt da i mange år. Båtene var registrert hos tollvesenet. Vet ikke hvor bra det fungerte, men når jeg har hatt båt har jeg alltid vært medlem hos RS. Og der har hjelpen vært 1.klasses - når jeg har trengt den en sjelden gang. Kjøpte båt igjen for 1,5 år siden, hva har skjedd med RS siden sist jeg var medlem som gjør at man, sitat: "det kan en neppe si om RS".......................??? Muligens litt feil ordlegging av meg... Men dette anarkiet som har oppstått etter RS tok over, der det er frivillig å registrere båten, er ingen tjent med... Det er en gavepakke til kjeltring pakk, som stjeler båter, river av reg.nr...og kjører videre helt "lovlig"... Kort og greit ..registeret fungerer ikke... Men dette er jo en diskusjon som har gått uendelig med ganger her inne, og neppe noen vits i å repetere... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 X10an skrev 11 minutter siden: Det var RS selv som opplyste meg om at de ikke hadde tilgang til tidligere opplysninger fra Tollvesenet. Da må den du snakket med ha hatt en dårlig dag. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tom Cognac Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Ida Marie III skrev 26 minutter siden: river av reg.nr... Båten jeg har nå var registrert hos RS. Jeg ville ha eget reg.nummer på den og fikk det fra RS, ikke store jobben med opplysninger. Da jeg skulle fjerne det tidligere reg.nummeret måtte jeg fram med varmepistolen gitt! Var "et helvete" å få det av Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Ida Marie III Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 altera mulier skrev 6 minutter siden: Båten jeg har nå var registrert hos RS. Jeg ville ha eget reg.nummer på den og fikk det fra RS, ikke store jobben med opplysninger. Da jeg skulle fjerne det tidligere reg.nummeret måtte jeg fram med varmepistolen gitt! Var "et helvete" å få det av Joda, men av gikk det...? og slik kunne du kjørt videre ... Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Kan det være at de gamle opplysningene ble slettet dersom folk ikke begynte å betale årsgebyr innen en viss tid? Eller at RS bare fikk lov å beholde opplysninger om "kunder" som ønsket å være med videre? Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Ida Marie III skrev 2 minutter siden: Joda, men av gikk det... jada sant nok det, men det var "et slit" å få de av (på begge sider av båten også da ) mine artrosehåndledd likte ikke oppgaven Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Ida Marie III Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 index skrev 30 minutter siden: Da må den du snakket med ha hatt en dårlig dag. Om det er operatørens humør som avgjør funksjonaliteten av registeret, så er jo ikke det serlig tillitsvekkende... ?? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Ida Marie III skrev 12 minutter siden: Joda, men av gikk det...? og slik kunne du kjørt videre ... Det kan man uansett åssen nr som er på den, på den ene båten min er nr fresa 1-2mm inn i gelcoat'n og mala sort. Det er bare å slipe litt, legge på ny gelcoat, slipe og polere, så kan man ikke se at det har vært ett reg nr der Uansett åssen nr du har på båten, så stopper ikke det folk som har lyst på båten din. Den beste sikringa er tracker, men selv det kommer til kort hvis det er proffe som har investert 199kr på eBay og har med seg GPS/GSM jammer eller har jobba såpass mye med båt at de vet åssen boksene ser ut Så det beste er og ikke oppbevare "uerstattelige" personlige ting i båten og ha en god forsikring Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Eika skrev 13 minutter siden: Den beste sikringa er tracker, men selv det kommer til kort hvis det er proffe som har (...) jobba såpass mye med båt at de vet åssen boksene ser ut Du har jobba mye med båt. Vet du hvordan boksene ser ut? Er ganske sikker på at denne kunne lurt den beste... https://a.aliexpress.com/_mrt7k9l Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 (redigert) X10an skrev for 1 time siden: RS overtok ikke noe som helst fra tollvesenet. De startet helt på nytt, med blanke ark og åpen lommebok. Ikke riktig tror jeg. De overtok drifting av registeret og alle data fra Tollvesenet fulgte med. Tror noen her blander sammen med det gamle registeret politiet hadde og som jeg skrev her tidligere gikk dette tapt, noe av grunnen tror jeg var at det var desentralisert rundt i de ulike politikamrene. Å tro at RS ville drifte registeret gratis er vel noe naivt. Redigert 4.April.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 (redigert) Lazyjack skrev 9 minutter siden: Tror noen her blander sammen med det gamle registeret politiet hadde Det gamle registeret til politiet hadde en bokstav foran en haug med tall. Det var IKKE dette gamle registeret min båt var registrert i før jeg forsøkte å registrere i RS. Men RS fortalte meg (ca. 2010/2011) de ikke (lenger?) kunne få frem opplysninger fra tollvesenets gamle register. Ups, sjekket nå og fant ut at dette var i 2014... Redigert 4.April.2021 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 (redigert) X10an skrev 10 minutter siden: Du har jobba mye med båt. Vet du hvordan boksene ser ut? Er ganske sikker på at denne kunne lurt den beste... https://a.aliexpress.com/_mrt7k9l Den hadde nok lurt 99 av 100, men hvis det hadde vært en båt type eller motor type jeg kjenner godt så hadde jeg sett at det var noe ekstra som ikke hører hjemme der Men i en ukjent båt og motor, så hadde jeg vært blandt de 99 jeg nevner over, med mindre jeg hadde begynt å titte litt på ledningsnettet og finni ut at de ledningene ikke var kobla til noe spesielt, lag en falsk skjøt inn på for eks vindusvisker ledningene Det skal sies at jeg har sett endel trackere montert på ganske kreative måter som sikkert hadde lurt de fleste anyday, uten at jeg skal forklare noe mer ang de pga: det er sikkert ikke bare ærlige folk som leser her inne Redigert 4.April.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Ida Marie III skrev 43 minutter siden: Om det er operatørens humør som avgjør funksjonaliteten av registeret, så er jo ikke det serlig tillitsvekkende... ?? Nei. Nå må det sies at det ikke var bedre da Tollvesenet hadde det, bortsett fra at det var gratis da.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.