Jump to content

Hva har du gjort med båten denne påsken / brukt båten til?

The Saint

Recommended Posts

Tømt den ene dieseltanken for 60 liter diesel over til kanner. Fjernet mannlokket og vasket rent for dieseldyr med salmiakkvann og tørket opp med kluter. Tanken står til tørk og venter på filtrert diesel og biocide.

Det var veldig mye slimete grums på bunnen. Men jeg fant nesten ikke noe vann, anslagsvis ca en desiliter.

Den andre tanken er satt på vent . . . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

The Saint skrev 1 time siden:

Vindusspyling er ikke dumt. Må nok legge opp det jeg også. :saint: Uff da... kjipt med tau...

Ble lei av kombinasjonen av rute fult av salt og sol i mot ?

Jepp,ble dyrt !

Glemte å nevne at jeg har renset dieselen.(Sirkulert hver tank gjennom filter i 24t)

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)

Slipt styrhusfronten, gått over dårlige plasser på dekk, gitt intravenøs terpentin for å jage ut vann, oljet, byttet trykkbryter på drikkevannspumpen til en ekstern trykkbryter (elendig drit det som følger med trykkvannspumper), montert ekstra ledlyslist i salongen, trukket HDMI kabel fra styrhus til salong (altforlangtogtrangt) og fylt kjøleksapet med øl:cheers: God påske!

Lakkert opp den "nye" motoren før den monteres i båten:

20210330_144050.jpg.f044ee415096347e0fc777b7d0ffbc80.jpg

Ellers rustbehandlet og malt eksosbend, malt motorlabbene, bestilt ny isloasjon og gjort mange småjobber for å forberede at ny motor snart skal heises inn i båten. :smiley:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Tok egentlig påskeferien i begynnelsen av uka og lå fire dager i Son der jeg fikk hjelp til å bytte vindusviskermotor og liv i hornet!

167214304_10157732181252032_8615310538779878761_n.jpg.3b7d60847af34c72969cf445fa3b373c.jpg

Hjemme igjen på skjærtorsdag og har siden da jobbet natt hjemmefra, noe jeg er ferdig med nå. Skal ha en morgenvakt i morgen, så har jeg noen fridager igjen.

Hadde noen løse planer om noen ettermiddagsturer nå i helga, men la dem til side siden jeg nå er i karantene og har tatt koronatest i dag. I tilfelle jeg skulle være smittet så tar jeg ikke sjansen på å tøffe rundt alene i båten både av hensyn til smittespredning og om jeg skulle bli dårlig. Har ingen symptomer foreløpig, så vi får bare vente.

Har bestilt ny takkalesje til å ha over førerplassen på båten, og hvis den første testen er negativ og jeg føler meg fin, så har jeg tenkt å dra ned i båten for å begynne å vaske, rydde og støvsuge den grundig innvendig.

Redigert av Pequod (see edit history)
Ida Marie III skrev 8 minutter siden:

Trasige greier det der...

Skal være så glad når dette dritet er over...

Du får krysse fingrene...?

Joda, krysser fingra,  har jo ikke så mange tær igjen å krysse... :giggle:

Gruet meg litt til å ta testen, men når man har opplevd å få kuttet av et bein og røsket løs et kateter, så var denne testen a pierce of cake... :thumbsup:

Pequod skrev 9 minutter siden:

Joda, krysser fingra,  har jo ikke så mange tær igjen å krysse... :giggle:

Ja, ingen skal kunne beskylde deg for ikke ha selvironi...????

Pequod skrev 9 minutter siden:

Gruet meg litt til å ta testen, men når man har opplevd å få kuttet av et bein og røsket løs et kateter, så var denne testen a pierce of cake... :thumbsup:

Ja, jeg må nok også ta testen snart...sannsynligvis flere ganger når vi vender nesen nordover ...?

Grand Banks jr skrev for 23 timer siden:

Lakkert opp den "nye" motoren før den monteres i båten:

20210330_144050.jpg.f044ee415096347e0fc777b7d0ffbc80.jpg

Ellers rustbehandlet og malt eksosbend, malt motorlabbene, bestilt ny isloasjon og gjort mange småjobber for å forberede at ny motor snart skal heises inn i båten. :smiley:

Det der ble veldig bra. Moro når motor rommet ser bra ut! :saint:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...