The Saint Startet 3.April.2021 Link til dette innlegget Startet 3.April.2021 Har lyst til å lage en liten påske tråd for oss båt eiere. Hva har du gjort med båten denne påsken? Eventuelt brukt båten til? Selv så har jeg vasket jolla mi. Kjøpt ny solseng pute og kalesje stenger til Skibsplasten min. Kalesje er på. Nye puter til solsengen. Hvordan har din båt påske hvert? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 (redigert) Vask, polering, byttet impeller, bunnstoff og lagt opp til vinduspyling ? Drevet er verksted etter møte med 1m med 25mm tau som lå i overflaten i fjor.(Så ingen hast) Redigert 3.April.2021 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 3.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Vindusspyling er ikke dumt. Må nok legge opp det jeg også. Uff da... kjipt med tau... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Tømt den ene dieseltanken for 60 liter diesel over til kanner. Fjernet mannlokket og vasket rent for dieseldyr med salmiakkvann og tørket opp med kluter. Tanken står til tørk og venter på filtrert diesel og biocide. Det var veldig mye slimete grums på bunnen. Men jeg fant nesten ikke noe vann, anslagsvis ca en desiliter. Den andre tanken er satt på vent . . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Goddis77 Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Hatt en familiepåske og klødd i fingrene etter å begynne. Båten skal på sjøen om 2 uker. Bra at jeg har tatt litt og litt i løpet av vinteren Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 (redigert) The Saint skrev 1 time siden: Vindusspyling er ikke dumt. Må nok legge opp det jeg også. Uff da... kjipt med tau... Ble lei av kombinasjonen av rute fult av salt og sol i mot ? Jepp,ble dyrt ! Glemte å nevne at jeg har renset dieselen.(Sirkulert hver tank gjennom filter i 24t) Redigert 3.April.2021 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Slipt styrhusfronten, gått over dårlige plasser på dekk, gitt intravenøs terpentin for å jage ut vann, oljet, byttet trykkbryter på drikkevannspumpen til en ekstern trykkbryter (elendig drit det som følger med trykkvannspumper), montert ekstra ledlyslist i salongen, trukket HDMI kabel fra styrhus til salong (altforlangtogtrangt) og fylt kjøleksapet med øl God påske! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 3.April.2021 Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Lakkert opp den "nye" motoren før den monteres i båten: Ellers rustbehandlet og malt eksosbend, malt motorlabbene, bestilt ny isloasjon og gjort mange småjobber for å forberede at ny motor snart skal heises inn i båten. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
larole Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Ny sjøvannspumpe Bunnsmurt og nye anoder Flyttet dieselluftingen opp for å unngå sjøvann i tanken Ny stuss med svanehals Slangen går opp og deretter ned til tank Ny øverst, gammel (uoriginal) skimtes der nede. Vasket innvendig og utvendig Tigget DVDér av familien Sitér dette innlegget Link to post
Vestlandssong Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Har vært på påsketur med familien. :-) Bergen - Våge - Rosendal - Bergen. Litt trekkfullt med kalesjebåt og ned mot 2 grader om natta. Men dieselvarmeren gjorde jobben og holdt oss varme. Deilig vær på dagtid, ein fott opning av årets båtseseong! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Har brukt den til å frakte et par tonn materialer til ny terrasse. Utover dette har den fått ligge i fred faktisk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 (redigert) Tok egentlig påskeferien i begynnelsen av uka og lå fire dager i Son der jeg fikk hjelp til å bytte vindusviskermotor og liv i hornet! Hjemme igjen på skjærtorsdag og har siden da jobbet natt hjemmefra, noe jeg er ferdig med nå. Skal ha en morgenvakt i morgen, så har jeg noen fridager igjen. Hadde noen løse planer om noen ettermiddagsturer nå i helga, men la dem til side siden jeg nå er i karantene og har tatt koronatest i dag. I tilfelle jeg skulle være smittet så tar jeg ikke sjansen på å tøffe rundt alene i båten både av hensyn til smittespredning og om jeg skulle bli dårlig. Har ingen symptomer foreløpig, så vi får bare vente. Har bestilt ny takkalesje til å ha over førerplassen på båten, og hvis den første testen er negativ og jeg føler meg fin, så har jeg tenkt å dra ned i båten for å begynne å vaske, rydde og støvsuge den grundig innvendig. Redigert 4.April.2021 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Hvorfor har du havnet i karantene? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Lars H. skrev 5 minutter siden: Hvorfor har du havnet i karantene? Smittet nærkontakt. Fort gjort. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ida Marie III Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Pequod skrev 54 minutter siden: Smittet nærkontakt. Fort gjort. Trasige greier det der... Skal være så glad når dette dritet er over... Du får krysse fingrene...? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Ida Marie III skrev 8 minutter siden: Trasige greier det der... Skal være så glad når dette dritet er over... Du får krysse fingrene...? Joda, krysser fingra, har jo ikke så mange tær igjen å krysse... Gruet meg litt til å ta testen, men når man har opplevd å få kuttet av et bein og røsket løs et kateter, så var denne testen a pierce of cake... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ida Marie III Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Pequod skrev 9 minutter siden: Joda, krysser fingra, har jo ikke så mange tær igjen å krysse... Ja, ingen skal kunne beskylde deg for ikke ha selvironi...???? Pequod skrev 9 minutter siden: Gruet meg litt til å ta testen, men når man har opplevd å få kuttet av et bein og røsket løs et kateter, så var denne testen a pierce of cake... Ja, jeg må nok også ta testen snart...sannsynligvis flere ganger når vi vender nesen nordover ...? Sitér dette innlegget Link to post
Landkrabbaten Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Nytt dashboard, dashpad koppholder og bryterpanel. Nå skal jeg feste thruster panelet, så er mer eller mindre ferdig. Mahogany fineer, wema instrument og pu lakk fra international. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Det ble båttur onsdag - lørdag. Fisket, satt krabbeteiner, grillet og solt oss. Perfekt påske ! Bildet er lørdag morgen på Skorpo. Og nå i skrivende stund er det 0 grader kuling og snøbyger, godt vi er kommet hjem... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Hei Jobba på masta. Montert kartplottar, Simrad GO 7, i dykkebåten, laga grill til seglbåten, hatt eit dykk, og eit par koseturar med dykkebåten, laga nye trinn på stigen til dykkebåten. Trinna er laga av trinna frå ein losleider er fann for nokre år sidan. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Me har òg vaska skroget på seglbåten. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 4.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Grand Banks jr skrev for 23 timer siden: Lakkert opp den "nye" motoren før den monteres i båten: Ellers rustbehandlet og malt eksosbend, malt motorlabbene, bestilt ny isloasjon og gjort mange småjobber for å forberede at ny motor snart skal heises inn i båten. Det der ble veldig bra. Moro når motor rommet ser bra ut! Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 4.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Så koselig at folk skriver i denne tråden! Kjør på, alltid bra med litt inspirasjon før sesongen. Fint å se at folk bruker båtene sine og tar vare på dem. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Landkrabbaten skrev for 13 timer siden: Nytt dashboard, dashpad koppholder og bryterpanel. Nå skal jeg feste thruster panelet, så er mer eller mindre ferdig. Mahogany fineer, wema instrument og pu lakk fra international. Lekkert! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.