Bisse Startet 3.April.2021 Del på Facebook Startet 3.April.2021 (redigert) Har sett på denne? Er det noen som har prøvd dette? Var billig. Har en plotter som kan vise drivstoffniva, vann etc. Er fristet til å prøve? NOK 146.78 19% Off | CX5003 NMEA 2000 converter /N2K Converter CX5001 NMEA2000 converters Up to 18 sensors can be collected https://a.aliexpress.com/_mLjyIxv Redigert 3.April.2021 av Bisse (see edit history) Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Swingswong Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Har sett på den, men tror du har funnet en litt spesiell pris? Jeg får den opp til over 1000kr, men det er vel også billig. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Swingswong skrev 31 minutter siden: Har sett på den, men tror du har funnet en litt spesiell pris? Jeg får den opp til over 1000kr, men det er vel også billig. Nja..😉 Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Litt usikker hva du mente med det trikker. Trådstarter skriver 146kr Sitér dette innlegget Link to post
4l64tro55 Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Swingswong skrev 6 minutter siden: Litt usikker hva du mente med det trikker. Trådstarter skriver 146kr Den prisen er for en kabel. Enheten det refereres til er priset til over tusenlappen. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Swingswong skrev 53 minutter siden: Litt usikker hva du mente med det trikker. Trådstarter skriver 146kr Trykk inn på linken, så skjønner du... 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 4.April.2021 Del på Facebook Svart 4.April.2021 Jeg gjorde det og da kommer det opp 1063kr, ikke 146kr som trådstarter skriver. 146kr er for en kabel. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 4.April.2021 Del på Facebook Svart 4.April.2021 Jeg er litt skeptisk til å gjøre endringer på det elektriske systemet på en motor, der ting virker som det skal - På nyere motorer er gjerne dette hermetisk lukket ved hjelp av pakninger - Enhver åpen elektrisk kontakt har en eller fjærklemme som presser kontaktflatene sammen. Kontaktpunktet er ofte ren, mens resten av kontaktflatene er korrodert. Endres sammenstillingen kan dette gi dårlig elektrisk kontakt. - Husk at mange elektriske kabelsko for bruk på motorer er av en bedre kvalitet en du kjøper på Biltema med tanke på temperaturvariasjonene som er på en motor Ofte vil ting virke bra første sommer, men over tid kan saltholdig luft som kondenserer gi dårlige forbindelser over tid. Men for all del, har man kunnskapsgrunnlag rett utstyr så er ikke dette et problem. Sitér dette innlegget Link to post
Amanda-Oslo Svart 7.Mai.2021 Del på Facebook Svart 7.Mai.2021 Jeg har prøvd, og det virket på tamd41 installasjon. Ulempen er at du ikke kan benytte eksisterende instrumentering samtidig med CX5003. Har ikke full instrumentering på styreposisjon 2, tanken er å få opp sentral instrumentering som temp, oljetrykk på nmea nettverket og plotter. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 7.Mai.2021 Del på Facebook Svart 7.Mai.2021 Amanda-Oslo skrev 39 minutter siden: Jeg har prøvd, og det virket på tamd41 installasjon. Ulempen er at du ikke kan benytte eksisterende instrumentering samtidig med CX5003. Har ikke full instrumentering på styreposisjon 2, tanken er å få opp sentral instrumentering som temp, oljetrykk på nmea nettverket og plotter. Hvorfor kan du ikke bruke eksisterende instrumentering? Om en kobler seg inn på ledningen til feks tankmåler. Så vil jo signal gå til både gammelt instrument å nye kina dingsen. Samme med temp/trykk/turtall. Så hva er grunnen for at dette ikke vil fungere? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Amanda-Oslo Svart 7.Mai.2021 Del på Facebook Svart 7.Mai.2021 Jeg vet ikke, men nmea signalet forsvant plotter. Det blir også nevnt i denne videoen at du ikke kan bruke de analoge instrumentene samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 9.Januar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2022 Amanda-Oslo skrev On 7.5.2021 at 11.18: Jeg har prøvd, og det virket på tamd41 installasjon. Ulempen er at du ikke kan benytte eksisterende instrumentering samtidig med CX5003. Har ikke full instrumentering på styreposisjon 2, tanken er å få opp sentral instrumentering som temp, oljetrykk på nmea nettverket og plotter. Hei. Løfter denne igjen. Jeg holder på å installere dette. Hvordan koblet du rpm til cx boksen? Og hvordan satte du sipswitchene? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Mr_Stian Svart 17.Juli Del på Facebook Svart 17.Juli Drar opp denne igjen. Hvordan koblet dere opp signal til rpm? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.