TideRace
Jeg har Sleipner baugpropell hvor jeg tidligere har installert Sidepower RC-21 E fjernkontroll. Dette fungerer som det skal.
Planen er å koble Quick-ankervinsjen på baugen til fjernkontrollen, slik at også denne fungerer trådløst.
I dag er det dekkskontakt og kablet oppkobling til ankerstyringen med en slik:
Hvis jeg har lest manualen for den trådløse Sidepower-styringen (mottager) riktig, er det BLÅ og GRÅ kabel nedenfor som styrer opp/ned til vinsj.
Dette skal være kontaktene som styrer opp/ned på releet til Quick-vinsjen.
Har i dag forsøkt å koble på blå/grå-kontakter fra Sidepower-pluggen til kontaktene over på Quick-releet, men dette fungerer ikke. Dette er dødt, ingen ting skjer.
Sidepower-mottageren og Sleipner baugpropellen er koblet til eget adskilt 110A-batteri i baugen.
Quick-vinsjen i baug og releet til denne går på forbruksbanken (360A).
Jeg mistenker derfor at Sidepower-mottageren ikke fungerer mot releet til Quick-vinsjen fordi disse antagelig ikke har felles jord.
Denne kontakten på releet går til jord på forbruksbanken:
Er det så enkelt å trekke en ledning fra minus på forbruksbanken til minus på batteriet i baugen, slik at de deler felles jord, selv om dette er to adskilte batteribanker? Kan dette få konsekvenser jeg ikke ser? Eller ligger løsningen for å få dette til å fungere et annet sted?
Båten er en Bavaria 40 Cruiser, 2012-modell. Sleipner baugpropellen og Quick-vinsjen er originalmontert. Regner derfor med at flere av dere allerede har samme løsning og koblet dette sammen tidligere :)