TideRace
TrikkerN Lønning skrev for 4 timer siden:Jeg måtte inn å finne hele tegningen til kontaktorer.?(jeg har ikke vært borti denne vinsjen)
De tre klemmene som er nederst på kontaktorer er tilkobling for spolen, og har ingen forbindelse til hovedstrømmen(M1,M2, + og -).
Kan du bekrefte det?(potensialfri)?
C-klemmen skal ha minus som du sier, kablene fra Sleipner tilfører + til spolen, slik at kontaktorer slår inn.
Derfor må du du ha minus fra samme batteri som tilfører Sleipner strøm.
Men slik du beskriver anlegget ditt så har du felles minus?
eller evt trekke en tre leder(opp/ned og -) fra styringen til Sleipner.
Ja, jeg mener klemmene på releet til vinsjen ikke har kontakt med hovedstrømmen som du beskriver over.
Du ser på skjema her hvordan originale dekkskontakter og kablet fjernkontroll er koblet opp.
Jeg synes det litt pussig at jeg ikke har felles jord mellom disse. Alle tre batteribanker er koblet opp mot en Cristec 40A lader og denne skal i følge skjema har felles jord med batteribankene. Hvorfor jeg da ikke får felles jord med disse to komponentene ser jeg ikke...
Men tanken min var å trekke en tredje kabel fra den midtre kontakten på releet til minus på Sidepower-mottageren, altså rød kabel ut (som jeg vanligvis forbinder med "pluss" ...), se under. Da forstår jeg at det ikke blir feil, selv om disse to komponentene eller batteribankene av en eller annen grunn ikke deler felles jord annet sted?